|
|
|
|---|---|
|
Någon som har sett den? E4:an norrgående ca 2 mil söder om Värnamo, står en gråmet. e32, hela sidan intryckt, regplåtar saknas, såg den där i går, någon som har sett den eller vet vad som har hänt??? BMW CS #5139 | |
|
Tjenixen! Vet vilken bil du menar, kör förbi detta stället ett par ggr i månaden, bilen stod helt orörd i ungefär 4-5 veckor, plåtar saknades men såg riktigt fräsh ut, trodde första gången det var soppatorsk eller mekaniskt problem som gjort att man tillfälligt ställt den på denna "trafikkontrollplats". Men när jag körde förbi häromdagen såg jag att motorvägsvandaler varit framme... istället för att plundra den har man slagit sönder den fullständigt, rutor både fram, bak och sidor är inslagna, lyktor krossade och huven söndervriden! kan vara allt från 730i 6 cyl till 750i, har faktiskt inte stannat och tittat. Tragiskt, men det verkar allt vanligare sådant här, jag kör många tusen mil längs svenska vägar varje år och man ser många sådana här exempel, först står de länge utan att någon bryr sig, sedan rätt som det är ser man dem totalt förstörda och sönderslagna. Denna förut så fräsha E32 förtjänade helt klart ett långt bättre öde! R.I.P. ___ Mats Kinnby --- Team Kinnby Motorsport Länk |
|
|
Sjukt att folks om lyckas ta körkort är så vridna att de begår sådana patetiska brott som vandalisering av privatpersoners bilar... MAn tar sig ju inte till en trafikkontrollplats till fots ? |
|
|
Otroligt hemskt alltså! Har aldrig sett en vandaliserad E36! Sonny Crockett and Ricardo Tubbs in Miami Vice, pure 80´s |
|
|
i december 2003 körde jag ner till skåne och på e4 några milfrån jönköping såg jag en e34 som hade alla rutor sönderslagna, nån som inte gillade bmw! Fy skam på dem som gör så överhuvudtaget! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hej! vad va de för fälgar på den? någon som tittat in i den isåfall va va de för utrustning i den? vilken sida va intryckt? har hört på omvägar kan vara min gammla bmw om de är en bmw 735ia-91 Mvh |
|
|
336699, den var grå metallic typ granitsilver metallic, tror att den hade orginalfälgar. Höger sida var intryckt, såg typiskt ut som någon som har somnat vid ratten och kört in i ett räcke. Vad jag såg tror jag att det en 730/735, tror inte att den hade den breda huven eller fyrkantiga avgaspipor iaf! BMW CS #5139 |
|
|
Hej! vad de höger bak,dörr som va intryckt eller va de mer skador på höger sidan? Mvh |
|
| E32 måste vara den bil som sjunkit mest i status och pris av alla bilar i världen.... | |
| 336699 : skall du dit och stjäla delar eller ? | |
|
336699 har för mig att även skärmarna var intryckta, men är inte säker. Vad har hänt med din fd 735a?? BMW CS #5139 |
|
|
Hej sålde den till en som inte verkade ry sig om bilen bara ville ha en bmw, va inga fel på bilen när jag sålde den men några veckor senare ser jag bilen med höger dörr intryckt tänkte bara om de kunde vara dn, wadel, visst ska ja de, är de nått du behöver:) |
|
|
Herregud! det måste kännas att se sin fd bil helt kvaddad och stående vid vägkanten! Typ att man kommer ihåg alla timmar som man lagt ner i att putsa den... Synd att det finns sådana som inte bryr sig om bilar och tror att bilen kan rulla flera tusen mil utan vare sig service eller omtanke! Vid den punkten så har faktiskt Bosse Bildoktorn rätt! |
|
|
Ja folk är ju otroliga till att misshandla bilar, gäller inte bara BMW utan alla bilar nu för tiden. E32orna råkar illa ut nu eftersom de inte längre har något ekonomiskt värde och då förstår inte längre folk vilken fantastiskt fin bil har varit (fortfarande är) utan en massa skumma typer köper den och kör ner dem och bryr sig inte ett smack. Tillslut hamnar bilen kanske vid vägkanten och står där och skämmer ut hela BMWs varumärke. Tycker det ser väldigt illa ut när folk åker runt i smutsiga rostiga hängiga e32or. BMW CS #5139 |
|
| Håller med dig till 1000% J.L! | |
| På tal om att E32 står lågt i pris... Detta MÅSTE ju vara ett fynd: Länk Svensksåld med 3 ägare inkl handlare. Lite fix visst, men priset är ju kanon oavsett skick, i princip. | |
|
Eller varför inte denna: Länk Eller denna: Länk Småpengar är det iaf, funderar seriöst att sälja min 740 när jag kan få en 750iL som visserligen är fem år äldre för halva pengen. BMW CS #5139 |
|
|
Njao.. ja tycker egentligen inte man skall uttala sig positivt om stora gamla bilar förän man sett dem ? Jag tror det finns en anledning till att vissa begär 40 000:- för en 750 och andra 20 000:- för ""samma"" bil ? själv tror jag på fullaste allvar att jag skall få 33 000:- för min 730 -88 , bara för att den är så mycket bättre än allt annat av e32 jag sett. :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.