AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.049

Bilfirma med vrakpris

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
En nystartad bilfirma i stan säljer denna bil.
Länk

Jag tycker det är otroligt billigt för att vara en svensksåld men samtidigt blir man lite skeptisk. Och det verkar som dom har billiga bilar överlag.
Ett annat exempel :

Dom har en VW Golf GTI V5 -02,röd, Sportstolar ACC 4400 mil för 139.000 kr (!)

///Daniel
Njuren
vrakpris?vetefan det

BMW - i nöd och lust
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Men den är Svensksåld och det är en bilfirma.
Kolla på bytbil.com där bilfirmorna säljer en motsvarande bil så får du lägga på 50-100.000 kr
530 tycker jag ligger rätt i pris, den är dessutom vit, vilket troligen sänker 15-20lax på en sådan bil i Sverige, sen har den gått en bit, ej steptronic heller.

golfen har en udda motor som inte visat sig överdrivet populär på begmarknaden, fast den är skön. Den är dessutom röd. Är den 3dörrars så sänker även det.

Skeptisk mot vad? Att d skruvat bilen? Den har ju redan gått 13900mil.

Ny bild 18 Jan-
Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Skeptisk om man jämför med andra bilfirmor vad dom tar ut för en motsvarande bil. Och angående mil så föredrar jag en ny bil som gått långt än en gammal bil som gått kort. Ja vit är ingen snygg färg men eftersom bilen är så billig kan man ju kosta på omlackering :D
Jag tycker vitt är supersnyggt, men eftersom man nångång vill bli av med bilen så får man kanske tänka på att många ej vill ha vita och röda. Därav priset
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Jo men om man nu ser till det låga onköps priset på denna bil så är de ju inga problem att byta in denna sedan och däreigenom få ganska bra pris då man sedan byter.. för BMW ser väl inte ner så mkt på färgen! i övrigt är den väl rätt ok utrustad med!

Sen tycker jag vita BMW:s gör sig mkt snyggare än Röd- och Gröna! Svart gillar jag bäst men vit går bra det med =)

__
Länk
Om ett år och ytterliggare 2000mil så får du typ 140-145'...
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Måste vara ett ohyggligt dåligt andrahansvärde då med tanke på att jag t.ex. köpte år 2001 en E34 535i -91 för 60k. Sålde den ett år senare för 55k.
konstig reflektion.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
pistolas: Hur menar du?
ja, jag menar jämföra ett bilköp med ett annat, när det är olika bilar i helt olika prisklasser, och olika förutsättningar

(lite fritt fall på dyra e39 just nu verkar det som, jag kan ha fel)
Bmw ser faktiskt på färgen. D vet vilka färger som gäller och tar ogärna in udda färger. D är vad jag hört iaf.

Ny bild 18 Jan-
Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Okej. Då är jag med. Ja det kanske stämmer ang. e39. Nästa bil för mig blir nog e39 men jag avvaktar nog ett tag till så priserna får komma ned en bit till.
Japp, jag är åxå inne på en e39 i vår, får se hur det blir. (ev e46)
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Allt verkar alldeles för ostabilt just nu! Så jag tänker vänta en bra stund till och eventuellt så behåller jag denna för att sedan gå på E61! Eller nån M bil..

__
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Vit är snyggt! Jag ser gärna att min nästa pärla blir vit. Jag tycker det är synd att det finns så få ute på begmarknanden bara. Sanna mina ord, inom 3 år så är vitt på modet igen... Så om det är färgen som är problemet med denna bil, så är det nog en bra investering! :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.