|
|
|
|---|---|
|
tjena! igår när jag starta bilen och skulle brumma iväg hörde jag ett konstigt ljud som jag inte tyckte om.. jag varva lite och då försvann det.. sen när jag svängde på ratten börja den låta konstigt igen.. låter precis som den "gnäller" lite... men ljudet finns där inte hela tiden utan det kommer och går. jag tror det beror på att jag har för lite oja.. eller? vart fyller man på det i så fall? jag har en 316I Compact -95 E36 tack på förhand / M | |
|
Hej! Hade samma problem på min E36 compact. Den goda nyheten är att oljudet beror på för lite servoolja. Lätt att kolla, en svart liten avrundad plastbehållare som ligger ganska långt fram i motorutrummet, lite till vänster om mitten har jag för mig (kan ha fel här). Den tråkiga nyheten, åtminstone i mitt fall, är att oljebristen berodde på en läckande styrväxel :-(. Hoppas du har bättre tur! |
|
|
ok! tack för svaret! skall ner och ta mig en titt med en ggn.. läckande styrväxel låter ju inte så skoj... skall ju sälja bilen nu iofs. men det e ju inte skoj att sälja någonting man vet att det är fel på.. MVH / m |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.