|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem. Renoverade toppen, bytte styrningar,kamaxel.tätningar,vippor, vipparmsaxlar och oljeröret. Brotchade styrningar och säten,allt var okej och gick lätt. Monterade på toppen, inkörning av kamaxel. Har efterjusterat spelet, men ändå så tickar det. Det blir högre med varvtalet och det skär i själen när man går över 3500rpm. Är det någon som varit ute för detta innan, eller som har en VETTIG idé vad detta fenomen kan vara? MVH Svempa. | |
-BeeMWe- |
Länk Kolla den länken här ovan, kan kanske va något. |
| Nej tyvärr så är det fel motor. Jag har ju M20 med mekaniska lyftare. Men tack för tipset. | |
|
Alla M20 tickar =) Går den som den ska annars? --- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| Ja , men det finns ju gränser. Så här lät den ju inte innan renovering, och kammen var hyfsat sliten. Och det saknas nog lite röj i maskin. | |
|
Det är inte spridarna då ? För min topp är nyligen renoverad och ventilerna är rätt justerader. Min spridare för iaf ett jävla iriterade typ tick ljud. Så det lutar åt och se över dom jag har eller leta på ett par bättre begagnade. Bilen går ju hur bra som helst i övringt.. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.