AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
545

Hur vet jag att det är en iS och inte en i-motor. gäller 318.

Jag är på g att köpa en 318 -97:a. Säljaren påstår att det är en iS men om jag förstår modellguiden rätt så tillverkades inte iS längre ään till 96:an. I fordonsregistret står det 318i men det kan å andra sidan vara så att de utelämnar vissa bokstäver i beteckningen. Hur tar jag reda på vad det är för motor.
Tacksam för svar.

Ola

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Enklaste är nog att kolla upp reg.beviset. Står det 140 hästar så är det en is-motor, och är det en 113-hästare (är det väl?) så är det en vanlig 318i.
Tvåventilsteknik också på 318i -97 va? Då ser du det på ventilkåpan om det är dubbelkam eller enkelkam. Dubbelkam på is-motorn.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Modellguiden tar bara upp de modeller som såldes i Sverige. Jag har ingen aning om hur länge 318is tillverkades, men det är mkt möjligt att den tillverkades längre än till -96 och bilen kan då vara direktimporterad.

Mvh Jens
BMW CS # 5080

Min bil: Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
16v-motorn är rätt lätt att känna igen, då tändstiften sitter i mitten mellan kamaxlarna (rakt uppifrån i mitten av ventilkåpan) under ett plastlock, medan 8v-motorn har tändstiften snett in från sidan ovanför grenröret.

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
ormen
du får kolla kW i reg.beviset, hästkrafter står inte där... här har du en omvandlingstabell Länk

Våga vägra kollektivtrafik!!!
varför skulle han påstå ngt sådant om de inte stämde?
vad vil han ha för den då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.