|
|
|
|---|---|
|
Jag är på g att köpa en 318 -97:a. Säljaren påstår att det är en iS men om jag förstår modellguiden rätt så tillverkades inte iS längre ään till 96:an. I fordonsregistret står det 318i men det kan å andra sidan vara så att de utelämnar vissa bokstäver i beteckningen. Hur tar jag reda på vad det är för motor. Tacksam för svar. Ola | |
|
Enklaste är nog att kolla upp reg.beviset. Står det 140 hästar så är det en is-motor, och är det en 113-hästare (är det väl?) så är det en vanlig 318i. Tvåventilsteknik också på 318i -97 va? Då ser du det på ventilkåpan om det är dubbelkam eller enkelkam. Dubbelkam på is-motorn. |
|
|
Modellguiden tar bara upp de modeller som såldes i Sverige. Jag har ingen aning om hur länge 318is tillverkades, men det är mkt möjligt att den tillverkades längre än till -96 och bilen kan då vara direktimporterad. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
16v-motorn är rätt lätt att känna igen, då tändstiften sitter i mitten mellan kamaxlarna (rakt uppifrån i mitten av ventilkåpan) under ett plastlock, medan 8v-motorn har tändstiften snett in från sidan ovanför grenröret. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
ormen |
du får kolla kW i reg.beviset, hästkrafter står inte där... här har du en omvandlingstabell Länk Våga vägra kollektivtrafik!!! |
|
varför skulle han påstå ngt sådant om de inte stämde? vad vil han ha för den då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.