|
|
|
|---|---|
|
PANIK! E i garaget nu och försöker få av fronten på min m535 för o byta framskärmar... kom med tips på hur man får av skärmarna. | |
|
Fronten lossar du genom två hål i undersidan av rambenen, ett på var sida av bilen längst fram mot stötfångaren. Du får använda en lång förlängare men därinne sitter de bultar som håller allt på plats. Glöm inte heller att lossa fronten från skärmarna. Sitter med ett par skruv precis framför framhjulet. Jag antar att du redan har lossat alla skruv i motorrummet. Sitter även ett par- tre skruv mot dörren till. Sedan kan det vara lite tjurigt trots att du har lossat allt, för original sitter det en elak tätningsmassa av nåt slag som limmar ihop skärmen med kaross nästan allra längst fram. Du ser nog vad jag menar om du kollar i hjulhuset. Hoppas detta var till nån hjälp! Länk Mvh Tjäder |
|
| Det gick bra till slut och nu sitter nya framskärmarna på plats. Tack för tipsen Mathias. | |
| Är det någon som har en bild på var alla fästpunkter till fronten sitter..? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.