|
|
|
|---|---|
|
har en 320 bakaxel som jag har liggandes tänkte svetsa den o testa det är det någon som har gjort det??? håller det att köra med eller pajjar det direkt?? är det jobbigt att köra med det?? /Johan | |
| tjena johan!!! Rickard här!!! dä ä lungt att köra mä "agadiff"!!!! gäller bara att inte fega ur!!! jag svetsade ju diffen på den gula 240:n jag hade o dä höll ju ända tills jag skrotade den!!! dä höll för att bromsa upp den på asfald o allt!!! så dä ä bara att svetsa!!! | |
|
Okej då skall jag testa det! o montera den på min 325a måste ju bli pefekt! Tack för svaret /johan |
|
| Det kan nog bli skoj med 320 utväxling.. va beredd på att nån drivaxel kan gå av bara.. det har hänt mej men det är jävligt kul så länge det varar | |
|
När du kör långsamt och svänger så kommer det gå riktigt tungt och du kommer säkert få massa konstiga ljud från bakvagnen... :) // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
Givetvis blir det oljud. Och lite mer slitage på däcken när du svänger. I svängar så vill det yttre hjulet bak rulla snabbare än det inre. Har du råd att INTE köra Tyskt? |
|
|
Aga-diffar är ju kul på vintern, men många går ju sönder då snön smälter.. //Svebba - Jag är schnell ! |
|
|
Vi körde med AGA diff en säsong på vår banracingbil, det stjäl en del effekt men höll det gjorde det! å börna gick utmärkt ;) /Mange Fet Spis Racing Länk |
|
BMW Kungen |
Varför inte "spänna" org. diffen? läs under meckartips. från 25% till kanske 75% då får du ett väldigt gott driv, och bilen blir inte så extremt understyrd. Mvh /// Kungen |
| om man inte har diffbroms från början så är det svårt att spänna ; ) | |
BMW Kungen |
Jo, det är ju klart... men trodde det handlade om hans 325:a å den har väl diffbroms eller??? Mvh /// Kungen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.