AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.698

Nya sommardäck till e46

Sida 3 av 3
Starre: Låter som en lysande ide! :)
Man kan även hämta dom i Malmö för att slippa frakt. De är iof inte så aktuellt för er 2.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Starre och Wendtan,

Har ni bestämt vilka däck ni ska köpa då? Jag vet inte vad ni ska ha för dimensioner men jag ska ha 245/35-19 och 275/30-19. Dock är jag lite osäker på om jag ska köpa PS2 eller S-03. Mina erfarenheter ifrån S-03 tidigare är att de är bra i regn men är lite mer spårkänsliga och de låter mer än gamla Pilot Sport.

/RS2

Ja e 90% säker på vad jag ska beställa. De lutar väldigt mycket åt Eagle F1.

BMWCS Syd #05392
Länk
Jag är nog endast ute efter nya bakdäck=255/40-18 och det lutar åt PS2 då jag har PS1 fram
wendtan: Jag har kört ett par somrar på Eagle F1, de är väldigt bra i både vått och torrt. Grymt grepp och inte så farligt spåriga, däremot låter dom väldigt mycket tycker jag... men det blir väl så när man vill ha bra grepp = mycket friktion = mycket ljud. Vill du ha en tyst kupé så finns det bättre val :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Erito: De kanske hänt en del sen dess. jämför dom gärna i testet med pilot sport och s-03

BMWCS Syd #05392
Länk
Starre,

Då skulle jag nog försöka hitta ett par PS1 om du bara ska ha bakdäck. De finns ju fortfarande eftersom de sitter original även på nya M3 som levereras idag.

/RS2
RS2:

Vet du om detta då är rät pris?och är detta de som sitter på som orginal på M3an fälgskydd???Min bil står i och för sig i närheten men med vinterdäck på därav frågan/Tack

Pilot SPORT 255/40 ZR18 99Y EL med fälgskydd Sommardäck
Test resultat
DackTest.com
Vi levererar bara däcket. Om det finns en fälg på bilden, är det bara med som en symbol.
Angivet pris*: 4503,68 SEK!
Enbart via oss endast 2635,70 SEK
Det är alltså 41 procent mindre!
Starre,

Om det inte står PS2 så är det nog de vanliga Pilot Sport som du har. Men det verkar finnas flera modeller på Däckonline i denna dimension med olika hastighets och belastnings index.

Enligt nedanstående dokumentet så ska det vara Pilot Sport 255/40 ZR18 95Y till BMW men det fungerar nog även med det extra förstärkta 255/40 ZR18 99Y XL. Dock verkar 255/40 ZR18 95Y G1 vara någon special modell för Mercedes-Benz.

Enklast är nog trots allt att läsa exakt vad som står på de gamla Pilot Sport däcken men jag tror ovanstående stämmer.

Länk

De däck som original monteras av olika biltillverkare kan ha lite olika gummiblandning och mönster. Continental SportContact som också sitter original monterat på E46 M3 är en special M3 modell som inte finna att köpa och Porsche är också unika med sina N0 och N1 godkännande av olika däck.

/RS2

RS2:

tack för infon:))

Jag ringde till dackonline och hörde mig för om skillnaden på resp däck fick svaret att han inte visste och trodde att nått däck var för ett annat märke.

Frågade även om det skulle bli lägre priser när dom nya PS2 skulle komma in han kunde inte lova utan sa kasnke ev typ ett par hundra. Han trodde inte att dom nya skulle kosta mer än PS1??
djhenk
Hade Uniroyal Rainsport på min förra BMW.
225/45/17
De rullade knappt 1500 mil innan jag fick punktering pga blankslitna däck.
Skulle inte rekommendera Uniroyal Rainsport till någon som kör aktivt eller som har liten plånbok.

/Henke
Pär68
ska ha nya däck till min E46-01, 205 55 16. Är det någon som har testat Continetal Premium Contact? Dessutom, är det någon som har handlat däck via nätet på dackonline.se. Billiga priser men vågar man?
Har inte testat däcket men Däckonline är skitbra! Priset inkl. frakt hem på bron inte illa med tanke på att det är ett pris på de flesta däck som ingen annan kan matcha. Skickade efter 2st Nokian NRY 245/40*17 för 1375:-st. Fick dem efter fyra veckor...men då var däcket tillverkat fyra veckor tidigare...svårt att få ett färskare..Betalningen med kreditkort gick bra. (ingen har länsat konot än ;-) ) Detta var för 3-4 månader sen.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.