|
|
|
|---|---|
|
Jag är spekulant på en 735 -87 som de har bytt låda på,från 4steg till 5steg.Den går bara på 3an eller 4an framåt + backen. Jag antar ett det behövs ett annat styrdon och kanske något annat också,är det någon som vet?. Räcker det med ett styrdon till lådan,passar det i originalhärvan eller måste elhärvan också byggas om?. Har någon gjort samma operation?. Tacksam för snabbt svar! | |
|
Ingen som har några tips?. Bråttom! |
|
|
M30 har väl aldrig funnits med 5-stegad låda, men jag vet inte om det går att lösa ändå? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tydligen ska det vara en 5stegslåda som den nuvarande ägaren monterat och sedan ledsnat,eftersom den inte funkar som den ska. Erik: menar du att motor M30 inte funnits med 5 steg?,isåfall borde väl inte lådan passa fysiskt heller? |
|
|
Fysiskt kan de nog passa (någon här som vet?), men elkopplingarna kan det nog bli värre med. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
Hej! Rätt styrbox till lådan är nog en absolut förutsättning. Sedan skall den länkas in i E23:ans ordinarie motorstyrningssystem - Motronic....det kräver nog sin man till denna trollkonst men omöjligt tror jag inte att det är. MVH /// Paap R |
|
Jag har visserligen jobbat en hel del med bilelektronik,fast inte med dessa bilar,därav funderingarna... Om det är en låda som inte funnits i denna bilmodell/med den motorn kanske det är bättre att satsa på ett annat objekt,även om priset är rätt... Eller byta till en originallåda och sälja den som sitter i. Vilka modeller har den 5-stegslåda som kan passa mot M30 och enligt uppgift ska sitta i denna? |
|
|
Jag tror att det bara är V8'orna (e32) som har 5-stegad låda. V8 kom på 1993 års modell enligt modellguiden. Tror som Erikw att lådan säkert kan passa fysiskt men det vill nog till att kablage, styrbox och annan elektronik följer med i "flytten". Beg 4-stegslåda till rimlig peng borde det krylla av om du vill byta tillbaks....... |
|
|
Kan det vara samma bultmönster mot lådan på V8an som 6an? Om så är fallet är det nog enklast att byta låda igen...Elektroniken kan ju ställa till stora problem om man försöker bygga ihop delar som inte är gjorda för varandra,och dessa bilar har ju gott om elektronik... Men om någon har gjort detta är jag ju förstås fortfarande intresserad! /Matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.