|
Sida 5 av 8
|
|
|---|---|
bole |
OCH ... om nån i Sthlms området skulle få för sig att installera ett sådant paket..säg gärna till jag vill titta på o bli upphetsad :) ... eller om ni installerar va fan som helst i bilen :) om ni inte vill bjuda, FOTA :) o skriv lite om det..jag tänkte göra ett reportage om hur jag installerade Alpine CHA-634 mp3 växlaren men jag jobbade i så usla förhållanden(garaget med jävla dålig belysning) plockade ut stolar drog kabeln under mattan bla bla rubbet...var klar på 4 timmar...hade ingen digicam heller annars hade man väl skrivit nåt o delat med sig till andra förälskade |
|
Bole:Erbjudandet på bmw varar bara denna månaden ut. Jag kommer montera mitt m-sportpaket till våren o göra ett utförligt mektips. var så säker. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
bole |
wendtan uhhhhh va jobbigt :) ... måste revidera om min ekonomi ... fick lite p-böter häromdan ... en på 700 o två på 425 i början av månaden :-( den första nu i SÖNDAGS...snacka om att bli förbannad...aja...ska försöka tjäna in lite xtra cash så får vi se om saker händer...annars har vi Razvan |
|
Bole: Jag kollade upp det lite närmare. Erbjudandet på Bmw varar november ut. Så nu slipper du jobba ihjäl dig i denna månaden :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
bole |
ska man byta crhomade lister till mörka lister i m-paketet? Razvan återkom med vad som finns i m-tech2 paketet.. va var skillnaden mellan m1 o m2 ? |
|
I M-paketet finns följande: M2 fronspoiler med M-dimljus, lister, galler och allt annat som behövs vid montering (förutom bromsluftkanaler som beställs separat) M-sidokjolar och M bakkjol. Tror inte det finns något mer:) Mvh |
|
bole |
Razvan ... e listerna chromade ... du vet vilka jag menar.runt fönstren..ere såna liister lr rör det sig om sidolister? det ENDA nackdelen jag tycker är med min bil ... är att den e grön :) skulle vilja ha svart lr silver.. men men...den e mkt bra i lacken iafall... |
|
Bole: Fönsterlister ingår inte i m-sportpaket. De är DYRT att byta från chromeline lister till shadowline lister. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
bole |
wendtan va bra....för jag gillar chrome bättre...e inte så förtjust i shadow ser lite tråkigt ut... Razvan du har inga bilder på paketet? :) (o ja menar inte på bilar utna på själva delar) |
|
bole: Ta en titt i wendtan´s dagbok så kan du i alla fall se fronten olackad... /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Hej Jag behöver inte ens säga något, alltid någon som svarar först:). Har tyvärr inga bilder på delarna. De syns bäst monterade på bilar. Mvh |
|
| Razvan, säljer du enbart frontspoilern? | |
|
Hej Nej tyvärr, endast hela paketet...har fått den frågan nu många gånger, önskar jag kunde hjälpa er endast med fronten men;( Jag är ledsen, men ni kanske kan sälja den sen. Ord pris på fronten är lite över 6000:- Mvh |
|
bole |
lika bra o köpa hela paketet...orka me spoilern ser inte så bra ut om d inte e komplett... |
|
Lite tillägg i debatten... Bromsluftkanaler samt bakskölden "kallas : Kåpa nedre bakspoiler, på monteringsanvisningen" på stötfångaran ingick ingår inte om du köper paketet av BMW Sverige, pga att det är olika delar till bilar med/utan dragkrok... Kostar enligt listpris 1760:- för både luftkanaler samt baksköld, men det går att förhandla ner om man bara är envis...jag fick ner delarna till under tusenlappen pga att jag ansåg att informationen från BMW var vilseledande... Enligt BMW-Magazin NR 2/2004 gäller "reapriserna" 19Juli-30Sep...men det kanske är ändrat...men nu fixar ju Razvan paketet till rätt pris, så bättre att köpa av honom än av stora BMW tycker jag... Razvan: Kolla upp om du kan inkludera dessa detaljer ( om dom inte redan gör det i "ditt" paket) till rätt kurs när du "storhandlar", känns lite surt att inse att man inte fått med allt när monteringen påbörjats som i mitt fall. Ha det gott/ Peter "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
Thunderwede: Om du syftar på den svarta "diffusorn" som sitter längst ner nä du skriver sköld så skall denna ingå i paketet. Länk Att luftkanalerna till bromsarna inte ingår är däremot allmänt känt. De har aldrig ingått i något av bmws m-sportpaketet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Enligt BMW så ingår den inte i den mittdelen i det "kompletta" paketet som BMW sålde för 6400kr. Har pratat med en figur på reservdelar BMW Stockholm och han bekräftade det. Kan du bevisa att det gör det så är jag mycket tacksam... Mvh: Peter "BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller" |
|
|
Thunderswede: Jag kan digitalfotografera min innehålls lista som jag fick med mitt m-sportpaket ikväll o skicka till dig om du vill. De är inte så illa att den följer med på coupe men inte på sedan? Jag menar dragkrok på en coupe är ju inte helt vanligt. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag trodde diffusorn ingick i alla paket. Förstår inte riktigt att den inte ingår i BMW:s egna erbjudande...men som jag förstått så vet ni inte detta med all säkerhet... Allt ingår i "mitt" paket, utom bromsluftkanaler som måste köpas till varje enskild bil mha chassinummer. Mvh |
|
bole |
Razvan ..vad kostar bromsluftskanalerna då? behöver totalpriset |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.