AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
32.045

M-paket II till E46?

Sida 4 av 8
Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Hej!

En liten fråga, på ungefär samma ämne, såg idag en 330i clubsport coupe, vet att dom inte alls är vanliga, men vad är skillnaden på dessa och vanliga E46:an?
Prismässigt?, finns dom bara i coupeutförande?, och till sist som jag tidigare sagt, vad är skillnaderna???

Mvh/ Peter
Hutz: De som skiljer dom åt exteriört är en vinge på bagagen Länk (osmaklig enligt mig) samt splitters under främre kofångaren Länk .
Clubsport har även ett vassare sportchassi om jag förstått det hela rätt. Interiört är de inte så mycket, instegslister som de står clubsport på.
Det finns en 330 Clubsport i galleriet så mitt tips är att maila ägaren. Länk
Även en 325 ser jag nu, fast jag hade för mig att de bara var 330 som fanns i clubsport utförande.

Ja de finns bara i coupe utförande såvitt jag vet.
Prismässigt skulle jag vilja säga +- 0.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Wendtan: Tack för svaret!

Mvh/ Peter
bole
tycker splittersen och vingen e fula...det e för mkt styling o jag vill inte styla överdrivet...jag SKA köpa mtech paketet...enda grejjen är att jag har en grönfärgad bil (ormbuskegrön för att vara mera exakt) med beige skinnklädsel och jag vet inte hur en sådan förändring skulle te sig på en sån "klassisk" blandning..alltså grönt+beige e lite klassiskt...funderar på att göra ett litet fotomontage först i photoshop :) för o se hur d sak gå...

wendtan...har du lite länkar med bilder på m-paketet för en E46-a från 98a sedan
bole
nu har jag gjort montage...ej proffisgt men ville ba se hur d skulle se ut gjort det på 5 min..iafall

här är bilen i originalutförandet - Länk

och här är med framspoilern "monterad" Länk

tycker ni färgen passar för att ha m-paket...inte för lite "diskret" eller "klassiskt" med beige klädsel ormbuskegrönt och m-paket då? :)
Bole: Du har använt coupens frontspoiler på en sedan :)
M-sportpaketet är nämligen annorlunda för respektive modell.
Denna tråden innehåller allt du letar efter angående m-sportpaket: Länk

Länk
Wendtan: Ja men det är väl i stort sett bara listen som skiljer dessa fronter åt så det är lite overkill att se sådana saker... ;-)

Bole: Du kan lungt skaffa fronten /hela paketet till din "ormbuskegröna" bil, misstänker att färgen heter farngrun eller? Då har vi lika snygga bilar bägga två :-)

"BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller"
Thunderswede: Jag tycker dock att den listen gör mycket på helhetsintrycket. Att de sen inte är praktiskt för 5 öre med en stötfångare utan list hör inte hit :)

Länk

Länk

Länk
bole
wendtan tack ska du ha :)
bole
thunderswede tnx :)
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Intresse för gruppköp av m-tech II?
bole
japp... eftersom jag inte vet vad gruppköp är så ... tror jag att man får d billigare men hur mkt billigare då?
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
kolla dina mail..
mvh
bole
Razvan ... är det m-paket du har bmw orig?
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Yepp..M II Aerodynamikpaketet finns inte vad jag vet hos nån annan än hos BMW. Ok, Rieger har jo något som ser ut som den men inte riktigt samma.
bole
Razvan Terme .. om ditt paket e original...hur kan du ge det isåfall billigare än bmw..fattar inte ja :/
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
bole:
Det är väl inte så såvrt. Om man gör ett gruppköp dvs köper flera paket på en gång så kan man oftast få ett mkt bättre pris.
Hur tror du ofta att t.ex. elgiganten kan ha mkt lägre priser än t.ex en liten lokal ljud och bild affär i centrum, jo bla för att dom kan pressa priserna genom att köpa in stora mängder. Sen finns det massa andra fakorer som spelar in men detta är en klart bidragande faktor.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Bole: Jag vet att de är Kampanj på m-sportpaket för sedan/touring denna månaden ut hos Bmw.
De kostar runt 6500 kr om jag inte missminner mig.
Till coupe är de dock "normalpris" dvs runt 13 kkr.

Länk
bole
wendtan tnx...måste sälja en dator och ett scssi bandbackup för att sammla in lite cash åt det :) har så mkt andra utgifter efter att ha köpt bilen...lagt ut ytterliggare 15k på nya bromsbelägg, länkarmar, cd-växlare, gummimattor och vita facelift-blinkers runtom..fräschade upp bilen helt enkelt ... på önskelistan står m-tech paket, xenonljus och nya fälgar 17-18...vill dock EJ sminka över den...rent och stilfullt ska d va...det e väl ingen ide o handla nu bättre att invänta våren lr? sen måste grejjerna lackeras åxå?
bole
Andersson_CSI tnx för ditt svar me

Razvan ditt förslag låter ok...såfort jag fixat till lite cash så kommer d hända grejjer :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.