AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
32.046

M-paket II till E46?

Sida 3 av 8
bole
wendtan tack för ditt snabba svar

bilen är sjysst ... gått 8000 mil 98-a helt okej jag håller deni trim har bytt bärarmar, installerat cd-växlare och bytt bromsbelägg o termostat allt själv...(och det var min första bil) bilen e i övrigt mkt mkt bra välbevarad körd av en gubbe som var enda ägaren...mätaren var exakt osv...har pröjsat 110 000 för den ett tag sen.. är det överkill att investera ca 10k på ett nytt m-paket?

De är så sjukt snyggt att svaret på den frågan bler NEJ.

Till coupen kostar paketet 13 kkr + montering och lack. De hindrar inte mig från att ha köpt ett :) De ska på till våren är de tänkt.

Här fanns en länk på en kille som bara bytat fronten
Länk
samt längre ner en fullt m-sportpaket

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
bole
så jäääääävla snyggt men ... då måste man byta även dimljusen va... för mina e inte runda :)

va ere som ingår då ?

frontspoilern...
bakspoilren
sidospoilers... o sen?
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Om du inte bytt ut fälgarna får du lägga till kostnaden för detta.
10-20kkr.
Player: fälgarna?

Bole: Paketet innehåller en hel del. Kolla din mail för väldigt specifik Info.

Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
wendtan: Jag menade för att få en orginal M-paketlook måste även fälgar inhandlas. Beggade M68 med bra däck får man för 10-14k.
Men idag är det 135M 18" som är "officiella" m-sportpakets fälgar, dvs dom jag har på min 330.

Länk
wendtan: Det är det inte. Kostar en slant extra att få dem.

/Johan

Min bil: Länk

wendtan: Det är det inte. Kostar en slant extra att få dem.

/Johan

Johan: Humm, de ingår tydligen i de där STCC paketet och inte M-sportpaketet. My bad.
Har du fått på vinterfälgarna än?

Länk
wendtan: Japp ingår i STCC pkt. Nej de skulle åkt på förra helgen men det blev inte så. Så det får bli nästa helg. Då höjer jag den igen så man slipper köra sönder fronten i vinter. Själv då? Hur länge rullar du på sommarhjulen?

/Johan

6400kr kostade komplett paket med front med dimljus, sidokjolar bakstötfångare, tror tyvärr bara det priset gällde till siste september men jag kan ha fel. TOKIGT PRISVÄRT!!

Hämtade ut min nylackade samt aerodynamikförsedda 318 idag, blev löjligt bra, men för att se att sidokjolar samt bakstötfångare inte är original krävs det ett tränat autopowerfreaköga, hur som helst, blev bilen snygg och ser på något vis modernare ut, så nu ska jag bara skaffa 17" M68 som finns som piratkopia för ca 10lax med däck och montera H&R sänksats 55/40mm så är bilen förvandlad från sin forna gubbstil.

Se länk... Länk

"BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller"
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Länk
Johan: Var o hämta en uppsättning nya stjärneker 44 idag. så vintehjulen kommer på inom någon vecka är de tänkt.

Thunderswede: Kan du inte lägga upp lite bilder?
Jag tycker de är stor skillnad på standard kofångaren och m-sportpakets.
Standard: Länk
M-sport: Länk

Länk
tm
59
tmanell
325iA Touring -03
Thunderswede: Vad kostade lackering och montering av paketet?

Var det på BMW eller känner du någon bra lackerare?
wendtan: Jag ska lägga upp bilder så fort jag monterat alla detaljer, rensade bilen helt ren från lister, lyktor, innerskärmar, embem, dörrhandtag (som jag dessutom passade på att få lackerade) osv...för att slippa få fula lackskarvar, sen har jag bara trista kapslar och bakåtstuk ännu så speciellt upphetsande totalintryck har den inte...
Ja och visst är det en rätt stor skillnad på stötfångaren, men som sagt jag tror ju inte man ser det om man inte lite bmwtokig, därtill är ändringen allför diskret...men snygg och stilren och som jag skrev i tidigare inlägg: hela paketet får bilen att se modernare ut, det tycker iallafall jag.

Sen så är ju framstötfångaren med sina ovala dimljus helt otroligt läcker, en del forumanvändare verkar tycka att den är smaklös men jag tycker den sticker ut precis lagom.

tmanell: Svårt att svara på då BMW stod för lack av baklucka samt lack/ny huv, på så sätt slapp jag "startavgiften" hos lackeraren, jag passade ju på att lacka allt utom just taket då jag skulle fått lackskarv där mot listen vid framrutan, dessutom var taket helt utan fel.

Enligt lackerarens prislista så kostar stötfångare fram/bak samt sidolister ca 5000:- med metallicfärg men om man blandar lite "svart" i färgen så gissar jag att du kan klara dig med kanske 3-3500kr om du förstår vad jag menar...kom ihåg att låta lackera allt löst för att få in färgen ordentligt, sen kan du ju påpeka för de lackfirmor du hör med att delarna redan är grundade och klara så inget förarbete behövs förutom rengöring och om du likaså har delarna löst liggande kan du ju låta dom lacka när dom får en lucka med mindre arbete om du inte har allt för bråttom.

.

"BMW behöver turbo lika mycket som Concorde behöver propeller"
Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Hej!

En liten fråga, på ungefär samma ämne, såg idag en 330i clubsport coupe, vet att dom inte alls är vanliga, men vad är skillnaden på dessa och vanliga E46:an?
Prismässigt?, finns dom bara i coupeutförande?, och till sist som jag tidigare sagt, vad är skillnaderna???

Mvh/ Peter
bole
Hmmz ..vad gör man om man har PDC ? :)
bole: man köper ett m-sportpaket anpassat för pdc.

Länk
bole
soft wendtan..och tack för ditt pdf åxå ... sjysst ...har idag hittat EBA TIS och ETK diskarna om du skulle behöva nåt dokument
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.