|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
|
Dominik: kollade på din bil, mycket fin bil. Personligen skulle jag inte blanda silverinredning med bärs intriör. Men baken är ju också delad. Däremot skriver du att din inredning heter "Maglia" det undrar jag vad det är? Jag har samma stolstyg som du och så. Var det extra utrustning? Halvskinn, och stolarna känns mjukare att sitta på än vanliga standard stolar? eller kan min bak vara mjukare än andras kanske? Frågorna är många och svaren få. Eller är det bara färgen som heter Maglia? har funderat mycket på detta. Mvh Kristian |
|
|
Morten: Nej de finns bara en Aerodynamik spoiler till coupen och de är Aeropak II. Flåkypa, nej och om du vänder på det, nej :) BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
| Oj! Så det är alltså inte aerodynamikpaketet om man har M-chassie? Det var oväntat, däremot var det väntat att man kunde få a-paketet utan M-chassie. | |
|
Skum formulering, men ni fattar nog. Om bilen har M-paket då? Ingår både chassie och optik då? |
|
|
Alf>>>>>Maglia är en designinredning och kostade 7800 extra. Angående titanlisterna så måste jag säga att jag blev lite sur när jag hämtade ut bilen och insåg att BMW bytt trälister Myrten mot titan dito f.r.o.m år 2002. Ville som sagt ha Myrten eller Björk som är en mycket trevlig kombination tillsammans med beige inredning. Men, men, tycker nu dock evter att ha ägt bilen i 2 år att även titan är trevlig. Ger lite sportigare touch till det hela. För övrigt så märkte jag att BMW tagit bort designinredningen Maglia nu. Beträffande stolar så tror jag inte att dessa har en mjukare stoppning jämfört med sportstolar. Detta är dock min personliga uppfattning. /D |
|
|
wendtan>>>>Sorry men du har lite fel angående E46 coupen: Man kan både få Mtech II eller denna Aerodynamik spoiler som originaltillbehör: Länk Länk Till sedanen ser M Tech I som på min bil från fabriken och MTech II är likadan som till coupen dvs: Länk Länk hehehe, många begrepp men hoppas att det är utrett nu:) MVH Dominik |
|
| dominick: Støtfangeren på bild Länk er vel inte bmw orginal. | |
|
Morten M>>>>Jäpp, den är ytterst BMW original. återfinns på omslaget till senaste tillbehörskatalogen till E46. /D |
|
|
Dominik: Jag hade nästan förträngt de där otäcka paketet. Har de aerodynamik paketet verkligen varit en option från fabrik? Jag har ALDRIG sett en E46 Ci med det paketet i verkligenheten. Så enormt osmakligt att de hör hemma någon helt annan stans är det iaf. De är väldigt vanligt i Usa dock. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
wendtan>>>nej, det går ej att utrusta bilen med detta paket. Finns enbart för eftermontering. /D |
|
|
Flåkypa: Japp. Detta är de enda sättet att få AeroPak II om man inte eftermonterar: M SPORTPAKET (endast med komfortpaket): Tillgängliga lackeringar: Imolaröd, Orientblå, Titansilver, Mystikblå, Silvergrå, Oxfordgrön, Safirsvart, Svart, Alpinvit. Klädsel: Laser/Alcantara Svart/Antracit. Sportchassi, Sportstolar, M läderratt (Lädersportratt vid SMG-växellåda), Interiörlister Alu Black Cube, Innertak i antracit, kortare växelspak (vid manuell växellåda), Instegslister med M-emblem, M fotstöd (förarsidan), M aerodynamikpaket inkl bakluckespoiler, Shadowline högglans, Strålkastarinfattning i antracit, M lättmetallfälgar Dubbeleker 68, 17 tum. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
| Hvem som helst kan jo se at det paketet inte er typisk bmw-design, men der tok jeg fel. Samtlige stylingforetag leverer jo mer estetiske greier! | |
|
Hehe, ja skulle vilja säga att de är nog den osmakligaste bmw orginal del som finns till e46. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
| Har sett den själv i tillbehörs katalogen, den ser dock inte orginal ut =) | |
|
Tjabba. Ang M-paket II, man kan köpa hela paketet (front/bakdel/sidor/dimljus - komplett) utan lackering dvs för 11.400:- på bmw. Detta pris vart för Coupe sen för sedanen vet ja inte exakt vad dom ligger på.. Men räkna med 15.000:- med lackering. Bmw om du älskar att höras.. |
|
bole |
jag vill snygga upp min 323i E46-a från 98-a ...den hade från början all orig utrustning ... metallicgrön och beige skinnklädsel..i MKT bra kondis... Länk iafall.. nu vill jag ha en M3 framspoiler...tror ni det blir snyggt...jag vill ha lite sportigare look faktiskt... är det nån som vet var man kan hitta såna begagnade och vad de kostar i nypris...är det svårt att göra jobbet själv vad är det man måste ha osv? kom gärna me förslag.. TACK |
|
bole: din länk fungerar inte / Joakim Silverpilen: Länk |
|
|
Bole: M3 E46 spoilern passar inte rakt av på e46 sedan eller coupe. De krävs en ordenlig omgång spackel för att få de snyggt. Mitt tips är att skaffa m-sportpaketets frontspoiler i sådan fall. Länk Det kommer dock inte harmonisera med övriga bilen, så jag rekommenderar att investera i ett fullt m-sportpaket. dvs sidospoilers, bakspoiler samt framspoiler. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
bole |
Vad skulle det kunna hamna på om man investerar i hela m-paketet? ... och hur laddar man upp bild på autopower :) den här länken jag gav funkar..men man måste trycka på enter där ..för det går inte att komma åt bilden om man reffererar från en annan sajt men det går bra om man kopierar länken o klistrar in i explorer igen... |
|
Till sedanen är de utav någon outgrundlig anledning mycket billigare än till coupen sen en tid tillbaka. Tillsedan runt 6-7 kkr om jag inte missminner mig. sen tillkommer lack o montering. De går inte att ladda upp bilder på denna sidan, de går dock utmärkt att länka. Din länk fungerar bra för min del iaf. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.