AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
812

Bilstereo val?

Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Nu är det så att jag lyckats sälja båda mina bilstereo apparater. Jag hade nu tänkt skaffa mig en ny med MP3.

Kraven jag har är att den ska låta bra i första hand. Alltså Bra(!), se bra ut, ha minst två lågnivåutgångar och en ska vara för bas. Vad har ni för ngt bra tips? Den får kosta ca 2-4000:- Gärna så lite som möjligt

Jag vill ha mest Stereo för pengarna!

---
He ä ba å gas
Kockjäveln
Jag köpte en Alpine i vintras. Den var nedsatt till 4000:- då. Har inte mp3,men det låter helt klart bättre utan mp3 funktion. Provlyssnade båda varianterna och den här var helt överlägsen. Lyssnade mot Pioneer som kostade tredubbla och dom lät inte i närheten så bra. Alpine spöar allt
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Jag var faktiskt inne hos ljudshopen i skellefteå idag. Pratade lite stereo. Dom säljer mycket Alpine men han sa att man får "lite" stereo för pengarna om man köper en sådan. Man får mer stereo för pengarna om man väljer ngt annat. Han föreslog Kenwood.

---
He ä ba å gas
hmm, sa han verkligen så!!!
För jag måste nog rätta in mig i ledet av dem som hyllar Alpine.
Vill vanligtvis INTE rekomendera eller säga att vissa prylar är bättre än andra, men i detta fall så....
För jag måste säga att d Alpine maskiner som jag har haft chansen att göra A/B test med, dem har "kickat ass" helt enkelt :-)
Så att säga att man inte får så mycket "maskin" för pengarna, d är ett ganska vågat påstånde.
Sen att vissa Alpine maskiner innehåller sånt som "vanliga dödliga" (läs, inte såna som tävlar i bilstereo) inte behöver, d ska inte förväxlas med att dem är "mindre bra".
Varför inte be den här försäljaren att visa Dig att Kenwood är så mycket bättre!
För dem har väl en demovägg el demobil?
Om dem har en demovägg, koppla isf in samma anläggning vad d gäller högtalare, steg osv, o så får han sen göra snabba "omkastningar" mellan en Kenwood o nått annat märke.
Om d då låter bättre i en Kenwood i detta test enligt DIG, så köp en sån.
Lycka till

mvh
Rutger
Kockjäveln
Jag har haft Pioneer förut och tyckt att dom har varit kanon. Sony har jag aldrig lyckats få att låta bra. Kenwwod jag har haft har låtit hyfsat men dom har varit helsnurriga när man skall ställa in ljudet. När jag handlade min Alpine så hadde dom en demovägg så jag fick lyssna på samma låt med samma högtalare men olika apparater. Men jämför själv,man ska aldrig handla för att någon annan tycker att det är kanon. Köp det som du tycker låter bäst.
Ja
132
Jaws
Saab 9-5 1998
Mustang GT 2010
BMW 320i 1994
Var in idag på ljudshopen och jag förhandlade fram ett hyfsat pris på en kenwood m6024G så det fick bli den.

---
He ä ba å gas
sf
14
sfh
318i -86
(320i-81)
prøv clarion....
För den händelse nån kan vara intresserad av en Sony MD-spelare så finns en sån som jag kommer att sälja. Detaljer och typ får jag återkomma med.

FP
Pe
86
Petra
Bmw 328 Coupe
Hejsan

Jag har en fin clarion till salu om någon är intresserad?
Helt ny!

Ligger under säljes..
Annonsen kom in igår (17/2)

BVSA

Mvh Petra
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
Håller med... Köp Clarion, har alltid haft clarion, Och har varit väldigt nöjd.......
Kr
244
Kråkan
330D M-sport Touring-05
525 TDS-94
520 Touring-96
Glömde säga att ja har en likadan spelare som Petra säljer....
Är grymt nöjd med den....

Håkan
Tr
2
Trampe
518iS -87
Pioneers är överlägsna enligt mitt tycke, har själv haft en tills den blev stulen förr förra helgen och det är ett hål i mitt hjärta efter den, så nöjd var jag :o)
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Har en Panasonic CQDFX983 som jag är otroligt nöjd med.
Bilstereotidningarna hyllar den också så den kan jag verkligen rekommendera...

Hade köpt en Alpine annars men nackdelen är att man får mindre för pengarna som sagt...

Mvh.B
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.