|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Vad tycker ni man skulle kunna betala för denna: Länk Menar han 50 000kr utan byte eller att han ska ha dom pengarna + en bil....? /// Nicke | |
Linkannr2 |
Han menar nog att han vill ha 50k+en bil! |
-BeeMWe- |
Menar han en Rensat 518 då som betingar ett värde på 1200 kr :) |
|
Hehe, om vi skippar oklarheterna i annonsen, vad skulle ni värdera den till? /// Nicke |
|
|
Alltid svårt att värdera gamla m-bilar på bild, En så kallad "mobile-värdering" kan väl ge en viss vägledning Länk. Men grovt mellan 70-90 kkr, är säkert ingen omöjlighet att få ut - om bilen är frisk. /axel |
|
|
Ett realistiskt försäljningspris på en sådan bil förutsatt att den är i normalt skick i förhållande till ålder samt mil är nog runt 55-70k. Går säkert att få ut runt 80k för en sådan bil också om man som säljare orkar vänta till dödagar på "rätt köpare". Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
735 |
Tycker inte stötfångarens nedre del ser ut som org. Krockad? Inte meningen att dömma ut den men.... Drar ner värdet.... |
|
Kring 55 kkr är vi nere på s.k. "fyndnivå", med antingen rasslande motor,vinande låda, slut dämpare etc, etc, eller allt ihop. Det finns ju en del att läsa här på forumet. Nej, står fast vid min tidigare grova "värdering" ovan, men visst kan man alltid göra "klipp" både som köpare&säljare. |
|
|
Nja, jag tittade på några m5:or när jag letade bil i höstas. En 90:a som kostade 55k, den var helt ok, ingen pärla men helt ok iaf samt en annan 90:a som var riktigt fin med massor utav delar bytta på. Den kostade 65k som det verkade finnas skaplig prutmån på då killen verkade väldigt säljsugen, kanske ned mot 55-60k. De riktiga vraken man sett har legat runt 40k, har sett tre sådana m5:or till salu i höstas. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Ah ja, bottenpriset för vrak är väl skrotpremien. JN, Hur noga undersökte Du bilarna, m-test ? Länk |
|
|
Det är inte så att jag försöker klanka ned på m5:or. Däremot VET jag att det går att få en skaplig m5 3.6 utan större fel/brister kring 50k. Din bil som är en 3.8 är däremot säkert värd betydligt mer om den är i fint skick. De värden jag anger gäller för bilar i normalskick och om man vill få sålt relativt snabbt. Har man däremot en riktig pärla och har tid att invänta "rätt köpare" så kan man alltid få ut mer, vet utav egen erfarenhet att m-bilar tyvärr inte är speciellt lättsålda till det pris man som ägare anser vara rätt. Jag undersöker de bilar jag köper själv, anser det inte värt att krångla med m-test då jag anser mig vara kompetent nog att avgöra en m-bils skick själv, detta då jag har viss erfarenhet utav bilköp (har köpt ca 50 bilar senaste åren varav 3 m3:or). Visst gjorde man en del missar i början men med tiden har man lärt sig mer o mer och nuförtiden missar man sällan ngt när man undersöker en bil. Vad beträffar m5:orna så undersökte jag inte dessa så jättenoga då jag egentligen inte var ute efter en sådan, vart egentligen mest intresserad just därför att jag tyckte att priserna på m5 var intressanta. Hade det däremot blivit aktuellt med köp av ngn utav dessa bilar så hade jag såklart kollat upp dem noggranare, tvivlar dock på att bägge bilarna skulle visa sig vara vrak då. Har en bil en seriös ägare som ägt bilen en längre tid samt seriös historik/dokumentation så är de ofta i relativt bra skick och det hade iaf en utav dessa bilar. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Fick svar idag, 70k utan byte ville han ha. Lite högt men ska nog åka och titta på den iaf. /// Nicke |
|
|
JN, Tror inte Du försöker klanka ned på gamla M5an, Men jag vidhåller nog min "värdering" och jag lär förbli ”lätt” skeptisk till "fynd", vilket jag räknar gamla m5or i 50 kkr-klassen till. Detta grundas på egen erfarenhet, men det finns ju även läsning här på forumet, hur mycket som helst ex. Länk . Det finns nämligen oftast en anledning till att så här gamla bilar skiljer i pris, som i mobile-länk ovan (billigast 34 kkr, median 82 kkr). Men OK, vilken bil som är "rätt" bil och hur mycket man är villig att lägga på inköp respektive rep-konto, beror väl i sin tur på vad man är ut efter. Ingen av dessa bilar behöver ju således vara någon katastrof - bara man har kunskap och vet vad man ger sig in i. Mvh axel |
|
|
Var och kollade på den idag, såg okej ut. Lite små repor och bucklor, en hel del stenskott i fronten men riktigt fin i inredningen. Inga missljud från motorn. 65k kunde han gå med på vilket känns i rätt riktning iaf. jaja, den som lever får se.... /// Nicke |
|
-BeeMWe- |
Lägg din emellan och ge han 15-20 papp då, då borde han bli nöjd. |
|
Jag tycker det verkar som att säljaren vill ha loss runt 50k i kontanter att döma utav annonsen , vilket tyder på att han antagligen inte kommer gå med på ett sånt byte. Mvh Jens BMW CS # 5080 Min bil: Länk |
|
|
Jorå, han kunde gå med på liknande byte men tror jag försöker sälja min separat ändå, tjänar nog på de. /// Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.