|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Tannengrünmetallic. Mycket exklusiv inredning: Länk Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
735 |
RIKTIGT läcker vagn!!! Kanske vore ngt, gillade inredningen som f-n, har inte sett många e38:or med så ljust trä (masurbjörk). Vet inte vad marknadspriset är på en vagn som denna. D duggar ju inte direkt tätt mellan B12:orna i detta land. 250´?? Vet ngn hur många i SV? Finns ngn på forumet som har en riktigt fin om ja inte missminner mig. |
Scheckheft |
Hej Bilen annonserades på Autoscout för 16800 Euro. Var ett tag sedan. Nu försöker han med ebay. Gäller verkligen att kolla upp bilen noga innan köp. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Riktig läcker med den inredningen!! Simon |
|
|
Wow...det där är ren poesi för ögonen! Precis sådär hade jag specat min inredning, med piping beroende på bilens utvändiga färg. Mums! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Vad är piping? /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Erik, Det är "sömmarna" i läderklädseln. Dessa kan man beställa (från individual) i en annan färg än själva skinnet, i denna bilens fall så är de mörkgröna. Hoppas du förstår vad jag menar, om du kollar på bilderna en gång till. Mvh, Kalle _____ Länk |
|
cane |
Tycker träet var litet för ljust, men allvarligare är nog miltalet.... 16700 mil på 8 år på en sån vagn låter litet, dessutom ser det ut som att fronten är ordentligt stenskottsblästrad samt ratten ser nött ut... men det ljusa hellädret var snyggt! //Sebastian |
Scheckheft |
Hej Bilen diskuteras livligt på 7er.com Länk Kort sammanfattning för de som inte kan tyska: Medlem Eric påstår att han provkört bilen för 1,5 år sedan. Följande brister upptäckte han: lackskador, omlackerade dörrar, problem med växellådan, kantstötta fälgar. Flera påpekar också att bilen måste besiktas i maj. Ägaren till bilen (bimmer) svarar: han äger bilen sedan fyra år tillbaka och bilen har inte varit till salu förrän nu. Inga fel på vare sig lack eller växellåda. Rätt intressant diskussion om en ovanlig bil. Fortsättning lär följa... Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Ok Kalle, då förstår jag. Tycker den här e rätt läcker fast den har bajsbrun klädsel... Länk /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Erik: Personen som betällde den interiören har nog aldrig hört uttrycket "Lagom är bäst" Det var det brunaste jag sett.....to much. // Lazze Länk |
|
|
Alpina B11 4,0:an diskuterades förra gången den var till salu dock var priset lägre och miltalet högre den gången eller vad sägs om €7099 och 235800km visst huvemblem har den fått men ska det verkligen kosta €2900. Länk Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i, Det är två olika bilar, det senaste året har 3 st, olika, identiska B11or (av 7 tillverkade!) varit till salu på mobile.de. Jag kollade nämligen upp alla 3 :-) Skumt att 3 av 7 har samma färgkombinationer... svartmetallic med cognacsfärgat skinn. MVH, E38B12 |
|
| ... av 7 tillverkade 4.0or bör tilläggas. 3.5an byggdes i många fler exemplar. | |
|
E38B12; Enligt annonsen från augusti-03 så var den bilen NR4 precis som den här dock en skillnad den här är uttagen 6/94 medan den förra var från 5/94 vilket förklarar att det är ett annat exemplar men varför benämna både som NR4 därför trodde jag att det var samma?! Mvh Stephan |
|
Paap Reeder |
Hej! Skönt att habegäret försvann när man såg träinredningen. Någon måste kryssat i fel ruta på utrustningsblanketten. MVH /// Paap R |
|
ser ut som sameslöjd,....... annars är det drömbilen nr. 1!!! Zaharald |
|
|
Tycker björkträet är RUGGIGT fint!! känns individual på nåt sätt...det i kombination me beige läder e nästan lika härligt som Tobaccobrun med myrtenträ. MmMmM!!! Ny bild 18 Jan- Länk |
|
|
zaharald : Klockrent ! (Det där utrycket måste man ju låna framöver.. mycket kan beskrivas just med det enkla "sameslöjd" :-)) |
|
Paap Reeder |
Hej! Blev väl lite väl dyr med 182 000. Sedan tillkommer väl litet så hemma på gatan i Borås hamnar den väl runt 230 000??? Är inte det väl mycket för en 96:a som gått 17 000 även om det är en exclusiv Alpina 5,7? MVH /// Paap R |
Scheckheft |
Hej Angående priset: Alpina är väldigt svårvärderade. Det byggdes endast 202 exemplar av B12 med 5,7l motorn (E38). Tyvärr vet jag inte hur många av dessa som var av Lang modell. Länk Visst får man en exklusiv och unik bil. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.