|
|
|
|---|---|
|
Beställer ny tjänstebil i dagarna, har efter några år i Audi bestämt mig för att köra BMW. 320i Touring Komfortpaket Pluspaket Bi-Xenon Men har inte lyckats bestämma mig för vilken färg jag skall ha. Vilken är era favoriter? Titansilver ligger bra till men det verkar som om alla tar den? | |
|
Silver = tål smuts bra, köps av alla, vanlig Svart = coolt som fan, tål inte smuts, dock parkeringsskador Alla andra färger = gubbigt, svårsålt i 2:a handsmarknaden |
|
| Har kört svart de tre senaste åren, håller med dig. Det blir fort smutsigt och en massa parkeringsskador ;-( | |
|
Att alla andra färger än silver och svart skulle vara gubbigt har jag svårt att hålla med om. Svart och silver är snygga färger på BMW men det finns det fler som är. Jag tycker att topasblå gör sig väldigt bra på 3-serien, sportig och inte lika vanlig som silver. Även antracitgrå är snyggt, alla som sett demo-M3:an på BMW i Solna håller nog med... /Stefan |
|
|
330:an är mörkblå metallic väldigt snygg när den är ren. Svartmetallic på 540:an också väldigt sobert. Är praktisk ur skötselsynpunkt men börjar i mitt tycke bli lite könlös. Bostongrön metallic är alltid klassisk. OBS rekommendation välj inte en beige inredning, ett rent h***ete att hålla rent, typ fönsterputs och trasa 2 ggr i veckan på alla lister mm. Ser dock förföriskt ut i broschyrerna. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Jag har beställt en Stålgrå 330i Touring. Jag hade också väldiga problem med färgen. Jag började med Topasblå sedan blev det Orientblå men till slut så bestämmde vi oss för Stålgrå. Jag tittar fortfarande lite på den Topasblå men min fru är nöjd med Stålgrå så det får bli det. Men jag håller med dig att Titansilver är jäkligt snyggt också. I övrigt så tog jag Komfort paket Plus paket Dragkrok Sport Chassi Skinn stolar Sido airbags bak El. svank stöd Förb. för CD växlare Sedan har jag beställt en lack försegling. /Jocke |
|
|
Köp vilken färg som helst förutom vit. Blir jobbigt för dig att sälja den sedan. Många tycker inte om vit och smutsen syns tydligare. Jag tycker att svart vore fint eller mörkgrön. //Schnitzer |
|
Soton |
Stålblå eller Samoa blå |
Soton |
Kan man beställa lackförsegling av BMW? |
|
Stålgrå är inte heller helt fel... ///Johan |
|
|
Asken: Jag hade ljusgult (licht gelb) läder i min förra bil, och det var inte speciellt kännsligt mot smuts. //Marin Får åka en skitig Golf-92 nu:-( |
|
|
Vit går bort. Det är inget seriöst alternativ, överhuvudtaget är std färgerna inte så intressanta. Nej metallic skall det vara. Jocke: en 330 låter inte så dumt, en 330xi vore väl optimalt för en som kört quattro ett tag, men det blir otroligt dyrt med nuvarande bilpolicy:-( lyxproblem iofs... Såg en stålgrå X5 igår, mycket diskret intryck, passar nog bra på nya 7-serien, men lite tråkigt på 3-serien kanske, får se vad frugan tycker |
|
|
Missade ett ord Silver, ska in före är praktiskt i 2:a raden. MArin: Jag syftade på den helbeiga inredningen. Då är precis allt i bilen beige. Den ljusgula är väl individualinredning väl? Såsom i 540:an fast jag har sadelbrunt. Då är stolar dörrsidor och delvis mittpanelen i ljusgul skinn medans gilvmattor lister mm är svarta. Då blir det inget problem. Har själv den ljusgråa montana i 330:an med orientblå lack. Snyggt men oftstädat. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Soton: Lackförsegling får man hitta extern leverantör av. Tips kan vara www.ditec.se. Dom funka bra för mig sen många år. Finns även Mr Cap Tidycar m fl. Smaksak. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Jag beställde min lackförsegling på BMW men dom gör det inte själva. Jag tyckte det var bäst att låta det gå via BMW. Då är allt klart när jag hämtar ut den. /Jocke |
|
|
Jag lutade åt Topazblå ett tag och tjejen åt Titansilver, men den är lite för vanlig (hälften av bilarna på beganad avd. i Solna är väl Titansilver). Vi enades slutligen om Stålgrå. |
|
|
Tycker jag låter som ett lyckat beslut! Nu är det bara att vänta på bilen :-) ///Johan |
|
| I går beställde jag en 318 2,0 touring med svart lack, komfortpaket, mittarmstöd och sportstolar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.