|
|
|
|---|---|
\\\M 325i ZENDER/// |
verkar som om det kommer från remmarna? någon som har haft liknande?kan man spänna? mvh --- Projekt trippel xXx i gång. |
|
Liiite svårt att uttala sig om ett ljud som beskriv i text i allmänhet och ett ljud med din beskrivning i synnerhet! ;o) Lite mer fakta kanske!? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
hehe sorry:) mellan åt på tomgång så låter lite pipigt...låter som om den kommer från remmarna. --- Projekt trippel xXx i gång. |
|
Jag tror jag vet vad du menar, jag har ett gnälligt ljud på tomgång på E46:an, låter som det kommer från någon rem, men har inte tittat så noga på det. BMW CS #5206 |
|
|
Är det ett kvittrande ljud? Vilken bil/motor? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
316...kvittrande ljud.bilen har rullat ca 8600.. --- Projekt trippel xXx i gång. |
|
När det är kallt (typ -10 grader eller kallare), kan min bil också "kvittra" något några sekunder efter kallstart (bara när motorn håller samma temperatur som omgivningen). Jag misstänker att det antingen är remmarna som låter när det är kallt (AC-remmen har några små torrsprickor i "ribborna"), eller är det en spännrulle som gnäller lite och som kanske skulle behöva lite mer fett. I värsta fall kan det vara något lager i generator eller AC-kompressorn, men det tror jag inte då det bara låter när det är ganska kallt ute. Kanske handlar om totalt tio gånger per år... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag har samma fenomen på min bil när det är kallt ute, som Joahn skriver runt -10. Hoppas att det inte är något fel! | |
\\\M 325i ZENDER/// |
det jag har märkt är typ vid hög växel å låg fart börja det att kvittra...Är det remmen då --- Projekt trippel xXx i gång. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.