|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har precis köpte en Bmw 328i Touring -96, med en hel del utrustning. Beställde ett drag från en skrot i sverige, med tillhörande utrustning. Nu skall elen kopplas in, och det var inte lätt.... var kan man hitta anslutnings anvisningsar till det? någon som vet? jaja, det var inte huvudproblemet, utan följande: Tog bort Sony stereon som satt i, modell äldre, och tänkte montera in min lite nyare Sony stereo med MD. Jobbar på elfirma, och har inte tummen mitt i näven, men denna enkla sak löser jag inte!!! Det ser ut som jag har det såkallat stora ljud systemet, tror jag iallafall.... Vilka fäger är vad? Hade en 325 -91 innan, och det var inga problem alls... bara läste av i instruktionsboken med hjälp av original kontakten som jag tog bort, vad som va vad. Men här sitter inte original kontakten kvar, så jag vet inte vad som är vad. Högtalarna är nog inga problem att lösa, men jag får inte en igång stereon... Mätte fram 12v på en kabel, när nyckel var till, och tror jag har hittat rätt minus som är en ljusbrun kabel..rätt??? Men hittar ingen som där är konstant 12v på, utan endast en med 4v??? Även om jag kopplar in 12v+ och - till stereon, så får jag inte igång den? Varför? Snälla, behöver hjälp? Hittade även en D-sub 24 pins kontakt som ligger lös i vänster sida bakom en lucka i bagageutrymmet.. vad är den till? Trodde det var till en mobil som har varit installerad, och tänkte klippa av den, men när jag började med att klippa med avbitaren, så plingade det i bilen??? vad kan det ha varit? ursäkta att det blev långt, men ville förklara noggrant, så inte alla behöver fråga olika saker hela tiden. svara gärna på min mail om ni vill: benny_olsson@swipnet.se mvh Benny | |
|
ursäkta blev fel på följnade: "Även om jag kopplar in 12v+ och - till stereon, så får jag inte igång den? " Menade när nyckeln var till och jag mätte fram 12v på en kabeln. |
|
|
Det finns alltså ingen ISO-kontakt i 328:an? Enklaste problemet är nog att köpa en ISO-kontakt från närmaste BMW-handlare eller tillbehörsfirma. Vet av erfarenhet att det kan vara lite krångligt att koppla in stereo på BMW, tänk på att remotekabeln ska vara inkopplad om en sådan finns, annars går inte BMW:s inbyggda förstärkare igång. Hoppas detta är till hjälp. |
|
|
Jag fick igång skiten nu ikväll :) Men jag tror inte jag har fått igång alla högtalare där bak. Ser att det sitter 4 högtalare i taket där bak, men är tveksam om alla är igång, då det endast kommer diskant ljud därifrån. Framifrån är där kanon ljud. Om ljudet går via steget eller ej vet jag inte... hur kollar man det?? Jaja, nu låter det lite iallafall... Får kolla på det när det blir lite varmare ute, då e det lite roligare o hålla på o pilla med skiten :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.