AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
883

Hjälp ang fjädrar bak

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej igen.

Letar efter fjädrar som passar min 750 nu utan nivåreglering bak. Vill ha den i samma "höjd" som orginal, men de jag fått när jag beställt har tydligen vart för nivårglering. Ser inte bra ut alls. Nån som vet hur fjädrar passar från tex nån mindre 7-serie eller ev e34????

Har i så fall 4st fjädrar att sälja mkt billigt. Ej körda en meter.

Ronny.
Jo
3
Jokkestar
Bmw 750i - 91
Ta ett par fjädrar från en 735i - 90 så ska det gå ska du se ;)
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
Ronny, blev det inte bra med dom nya fjädrarna iheller ???
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej.

Hade lite otur. Vart förkyld nu i torsdags, sen har jag astma så det vart inte bättre än vistelse på sjukhuset. sjukskrivning då lungorna pajade.

Men nu i morgon får jag ett garage, så då ska inget hindra mig. Nu SKA dom dit. Även dämparna fram ska på, vilket jag känner mig lite nervös över, men ska ta det lugnt så det ska ju gå. Mecktips fanns ju oxå här.

Har fixat bilder som jag ska lägga upp om hur det ser ut nu o hur det blir med dom nya fjädrarna.

Ronny
T.
298
T.A
528IA Touring -97
X3 3.0i -04
aj fan, det låter ju inte så trevligt.

Ja låter fint med lite bilder...håller tummarna för att det skall bli bra.

hade en bild på min hos e32 sidan men nu e den borta ???
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej igen.

En liten uppdatering idag. Tänkte sätta de nya fjädrarna bak på bilen igår, men tydligen har ena fjäderspännaren fått fötter å dragit. Det gick inte med bara en få dit sakerna, så ska iväg å fixa en till idag.

Varför jag skriver nu redan om det är för att det nu tredje gången som jag fått fjädrar. Skillnaden nu på dessa är STOR. Det var ca 7cm som skiljer på nivåfjädrar o "vanliga" fjädrar. Nu vet jag ju iof inte hur det ser ut belastat. Kan nog säga att det ska bli mycke kul o prova bilen sen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.