|
|
|
|---|---|
|
Hej! Plötsligt funkar inte mitt original larm. När man vrider runt nycklen förbi motsåndet för att aktivera larmet händer ingenting. Innan har jag hört ett "klick"ljud och dioden på instrument panlen har tänts, men nu händer ingenting. Har sökt men inte lyckats finna någon med detta problem. Någon som har någon ide? Säkringarna är hela. Mvh Per | |
|
Har du även kollat säkringarna under baksätet? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hej, och tack för ditt snabba svar, suveränt forum detta! Nej, missat dessa, kollar ikväll och återkommer. Mvh Per |
|
|
Om centallåset låser alla andra lås men just larmläget inte låser så kan det ju vara kontakten i dörrhantaget som inte fungerar, så var det på polarens gammla M3'a. Mikael Melander Länk |
|
|
Fungerar fjärren förresten? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hrm, nej. Glömde tömma fickorna vid en tvätt...Knappen i nycklen funkar inte sedan dess. Mvh Per |
|
|
Melander: Hur fixade polaren kontakten? Mvh Per |
|
|
Tror att vi dränkte dom i kontaktolja. Men en kontakt måste ju gå att byta tycker jag, kan inte vara så dyr. Mikael Melander Länk |
|
|
Uppdatering, larmet funkar igen. Jag blåste in olja med hjälp av tryckluft in i låset, och efter det funkar larmet igen! Man kanske skulle fixa en fjärr, någon som vet vad dom kostar på BMW? Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.