|
|
|
|---|---|
| Jag har planerat att installera ett Cargard T70C med GSM modul i min bestallda E60. Pa ett annat forum har jag fatt en varning for att detta larm kan stora elektroniken i bilen och att jag bor leta efter ngt annat. Jag ar sjalv ingen elektronikguru och vet darfor inte vad jag skall tro om detta. Finns det ngn som kan rada mig i denna fraga? | |
|
Svarar delvis pa min egen fraga, men jag skulle fortfarande garna vilja hora flera asikter i detta arende... Har nu pratat med Cargard och tydligen sa skall de titta pa E60 i nasta vecka. Planerna ar att monteringen i E60 (och ev E65) skall bli pa CAN bussen. Om jag forstod ratt sa har E60/E65 tre bussar som kor med olika hastighet och larmet skulle monteras pa "komfort" bussen. De tror inte att larmet skall kunna stora da det endast lyssnar av signaler ("det har inte varit nagra storningar for andra marken") och om det stor ngt sa ar det enbart komfortbussen med fosterhissar, taklucka, innerbelysning, dorrar mm. Later detta rimligt? |
|
|
Jag tror de menar K-bussen (K=karosseri) och här finns de flesta av de signaler som rör dörrar och annat. Klart att konkurrenter som kanske inte har larm med CAN-buss och även BMW kan uttalla sig så, men nån risk för störningar är det knappast. FP |
|
|
folke: Tack for input! Tyckte ocksa att det var en konstig kommentar att vagt saga att "larmet stor elektroniken". Da personen som fallde kommentaren inte ville ge nagon mer specifik information om vad han/hon grundade pastaendet pa, sa kanns det som jag med utgangspunkt fran Cargards och dina kommentarer utga ifran att de var ogrundade. Gar vidare med T70C sparet om nu Cargard lyckas fa det att fungera pa E60'n i nasta vecka! |
|
|
Har just pratat med Cargard och det ar bara glomma att det gar att anvanda T70C i E60. Tydligen sa gar alla signaler i bilen optiskt och det klarar de inte av att losa. De menar att det varken gar att montera larmet analogt eller pa bussen.... //Örjan C |
|
|
Då är nog originallarm att rekommendera. Möjligen i kombination med GSM-modul, se andra tråden. Skulle förvåna mig lite om inte tyskarna tar fram utrustning till E60 som kan komplettera originallarmet med t.ex spårning osv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.