|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag har jobbat lite sporadiskt på calix. och sett en del värmare och calix använder sig av en massa olika sorters värmare, både slang, block och dopp värmare. dom som är effektivast är doppvärmarna och dom värmer upp kylvattnet till ca 30-35garder. att använda utanpåliggande block värmare är mest att elda för kråkerna. |
|
| Om man tittar utbudet hos Mekonomen så finns Defa Insticksvärmare och Calix insticksvärmare. Är insticksvärmare samma sak som doppvärmare? Och hur ser jag på min bil om jag har block eller dopp etc.? | |
|
Har Defa blockvärmare(som den kallas),kan säkert kallas doppvärmare iom att det är en dylik ;) Mitt värmar element "gick" nu för ett par dagar sedan :(...Blir till att krypa under igen och jobba med "sölet" åter...Den gick sönder för mig också i fjol vid samma tid ca....Antingen dålig kvalité eller så har jag för mycket skit i kylarvattnet så att det har bildats beläggning på doppvärmaren och därav "haveri" på elementet.. Tycker iofs att mitt vatten ser bra ut och att jag bytt vatten i omgångar iom div byten på just kylsidan genom åren. Kan säga att jag slarvart med totalt kylarvätskebyte nu på några år(fy skäms) så detta blir väl straffet då :/ Mvh Janne. |
|
|
Är kanske lite sen i kontoret, men tar upp tråden på nytt... Kom på en sak: Har ingen prövat att montera dubbla värmare, alltså en block- och en slang-, för att få bästa effekt, på modeller till vilka det finns både och? Det finns ju förgreningar så det borde väl inte vara omöjligt för en riktig motorvärmarfreak? Gas åpå ba pojka |
|
| det är ju synd att inte den dumma värmaren är monterat under oljetråget där den behövs, det är ju oljan man vill värma och sen så stiger ju värmen uppåt. som den sitter nu så töar det bara på huven, korkat!!!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.