|
|
|
|---|---|
|
Vad ska det vara för programvara i den lilla 4:3 navin? Kan man få splitscreen i den? Kollade upp vad bmw ska ha för den nya nav skivan...2200:-!!!!!! Borde väl finnas ett billigare alternativ?? Mvh. Olof. Hane80 | |
|
Hane80: 2200:- är priset för en orginal skiva har kostad det under en längre period. Gällande programvara så finns det en mkt duktig person på forumet vid namn RS2 var är du? |
|
|
jag tro att du endast kan få splittscren på16:9nav |
|
|
Man kan få splitscreen programvaran på alla MK3 navigatorer oavsett om det är den lilla 4:3 skärmen eller 16:9 widescreen. Dock så är detta ingen kostnadsfri uppdatering utan BMW säljer denna splitscreen programvara som en uppgradering om man inte lyckas hitta denna på annat sätt... Observera att du behöver både Nav CD V22 eller V22.1 (samma version SW 3-1/63 för MK3 navigator) och en speciell Key CD för att uppgradera ifrån en äldre icke splitscreen programvara (SW 3-1/31 eller äldre). Det finns ett antal trådar här på forumet så testa och sök så kommer du att få mer information om hur man uppgraderar osv. /RS2 |
|
|
RS2: Räcker det inte med att du har V19-skivan och V.19 key-CD för att uppgradera till splitscreen? Har för mig att jag gjorde så, fast det var ju innan V.22 kom ut. kan för övrigt bara rekommendera en uppgradering eftersom det är kanonbra att både ha karta och riktningspilarna även om det är på en mindre skärm. |
|
|
CBM3C, Jovisst, men då får man ju bara bara 3-1/50 och inte den senaste 3-1/63 som är mycket snabbare plus att ett antal irriterande buggar (t ex den vita linjen som fanns kvar efter att man nått ett mål) är fixade. Min erfarenhet är att Key CDn inte är specifik för en viss Nav CD version utan man kan använda den även till de nya versionerna men jag har inte själv testat med de senaste. /RS2 |
|
|
Kan inte mer än hålla med dig RS2, jag har V.20 (inte V.19) och är kanonnöjd. har inte själv kollat om Key-CD:n funkar med alla versioner men det borde den ju göra, antar att det är med splitscreen på varje release och att det bara gäller att kunna låsa upp med en nyckel-CD:n. Har för mig att V.20 CD:n är 3/1-60 men det var länge sedan jag kollade versionsnumret, kan du bekräfta? |
|
|
Tack för alla svar. Jag har för mig att en av er antingen va det RS2 eller CoolBlueM3Coupe som erbjöd sig med hjälp av en uppgradering när min nav var sönder. Va ju ett jävla projekt att få försäkringsbolaget att betala en ny nav till mig. Är någon av er lika generös som sist?? Såklart kan jag erbjuda någon form av ersättning. Klart det är ju inte direkt panic, ska inte plocka ut skönheten förrän i slutet av april. Ha det! Hane80 |
|
| Hane80: Det var nog jag det och vi kan säkert ordna något längre fram i vår. Det är bara att höra av sig så ska vi köra en uppgradering, jag har till V.21. | |
|
Yes yes andrè, jag fick ditt mail. Låter skit bra ju. har mailat tillbaka, du kan ju svara på frågan. Ha det Hane80 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.