|
|
|
|---|---|
|
Polaren har skaffat ny bil... och som alltid vill man ju tävla lite å vara värre =) Han köpte en Saab 95 99a, den har 205 hästar ( är inte säker men är det en 2.0turbo då? ) Nu till min fråga, vad för rolig bil får man för max 120 tusen. Bilen i fråga ska kunna dra hans bil i acc? Sen gärna vara snyggare också =) Men enligt mig är ju hans saab inte speciellt snygg :/ Kom gärna med tips, även utanför bmw går bra! | |
|
E34 M5... E36 M3 (om du hittar en fin för de pengarna...) Det är omöjligt att INTE hitta en BMW som är snyggare än en SAAB. --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
| Köp en M6a från tidigt 80-tal! :D Den har 286 hk om jag inte missminner mig. Skulle lätt ta S(älj) A(set) A(nnars) B(yt):en. Du får en fin för "max 120". =) | |
| E34 M5 eller 540 kanske? | |
|
Nej, nej. Köper du E34 eller E36 kommer du få lyssna på "min har bättre komfort" mm från Saab-människan... Köp en E38 750 (alt. E39 540). __ BMW CS #5221 |
|
|
Om du vill ha en kul busbil för de pengarna skulle jag rekomendera en Porsche 944 turbo. Jag hade en 944 Turbo cab-91 (250HK) som Sandén har har ett grundpaket till vilket gör att du får ut 295 HK. Många turbos har redan det paketet och det blir ett sjuhelsikes ös i maskin. 0-100 km/h 5.0 s toppfart 275 km/h. Kolla på blocket, tror det finns ett par till salu? Nipply |
|
|
Jag är riktigt sugen på en m3 e36 faktiskt... den borde ju dra saaben ganska lätt, rakt fram och på bana? Hur är det med 325, 328 ligger dom långt efter en Saab 95 205 hästars eller? I 0-100, acc tänkte jag? |
|
|
HandsfreE. Det där med 205hk låter konstigt är din kompis säker på de uppgifterna? Kanske chipad? Saabs motoralternativ till 9 5:an är ju följande: 2,0t med 150hk, 0-100 9,8/11,6 (aut.) 2,3t med 185hk, 0-100 8,3/9,5 (aut.) 2,3T med 220hk, 0-100 7,8/8,7 (aut.) 2,3T Aero med 250hk, 0-100 6,9/8,2 (aut.) Sen finns ju diselmotorerna på 120 reesp. 176hk. Är du säkert på att det är en org. 2,0t så kan du inhandla en 325 E36 och piska honom. På bana tror jag inte heller en org. Saab 2,0t kör ifrån "din" org. E36 325 på bana.... För att sen kunna slå honom på fingrarna ytterligare lite till kan du ju inhandla en lite nyare (95-98) 328:a el. om ekonomin tillåter en M3. Lycka till...men glöm aldrig en BMW vinner alltid i det långa loppet (är inte alls märkesblind nu *ler*). Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Jag såg bladet i fönstret på bilaffären. Där stod det 205 hästar... Men nu snackade jag med han och bilen är en saab 95 2.oturbo den har 150 hästar, men han ska visst chippa den... Går det ta han då med en 325i ? Hade en 325a i somras tycker dom går riktigt bra, men jag vet inte om jag vill ha en 325a igen, isåfall en nyare, min var 91b (e36) och gärna full utrustad! Men en m3a är ju helt klart drömmen, då lär ju inte saabe ha så mkt att säga till om! Nej du jimmy jag vet att bmw alltid vinner *=) |
|
|
Anade nästan det. Att chippa denna motor är väldigt "vänligt". Trimningen hos tex. BSR finns ju i olika steg och prisklasser. Allt ifrån 215hk, 353Nm för runt 8 000kr till 239hk, 385Nm för 21 000kr. Även om din kompis väljer det "lilla" trimmet så kommer 325:an att få problem, så oxå 328:an. Så om du inte vill bli ifrån åkt så skulle jag nog råda dig i detta fallet att inhandla en M3:a. Sen finns det ju massor andra aspekter att ta hänsyn till i valet av BMW. Men det är ju en annan historia... Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Håller med Nipply, köp en riktigt fin Porsche 944 Turbo, redan i originalutförande är det en bil med GRYM väghållning och prestanda och med nämnda paket lär du piska det mesta! En M3 E36 för max 120' skulle i alla fall inte jag köpa. |
|
|
Johan. L: Håller med dig ang. M3 köp nu när jag läste det första inlägget igen. Hade inte heller inhandlat en M3:a under 120´. Sen vet jag inte om jag håller med er ang. köpet av Porsche. Den om nån är ju dyr i reservdelar, service mm Hur motiverar ni det köpet? Mvh Jimmy Min ögonsten: Länk |
|
|
Varför kan man inte köpa en m3a för 120 tusen? Om man m- testar och kollar den noga bör de ju inte va nå problem? här är några under 120k Länk Länk Länk Fast okej måste erkänna en m3a som gått över 14000 mil är väl kanske inte så intressant :( Men det här med att importera en m3a då, ger det något, eller är det bara lik där nere i tyskland? |
|
|
Jimmyboy, visst är det dyra delar till en 944 turbo, därför är det extra viktigt att köpa rätt exemplar. Sen om det är rätt bil till HandsfreE skall jag låta vara osagt, det är väl lite av en entusiastbil i dessa dagar. En bil att vårda ömt men som verkligen tål att köras skiten ur då andan faller på. :) Har åkt med i en 944 t -90 med Sandén-trimning ( Länk ) och jag blev MYCKET imponerad. Här finns ett begtest av 944 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.