AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.002

Sänkningssats & Stötdämpare

Modellko
Udrar vad e skillnaden mellan sänkning med bara fjärdrar och med fjädrar plus stötdämpare ...
Behövs det att byta oxå stötdämpare ...

Nån som vet nån bra sida där dom säljer bra o biliga sänkningssats ...
Tackar ....
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Kan rekommendera att köpa fjädrar och dämpare som är anpassade för varandra, satt enbart sänkfjädrar på min bil då jag köpte den(dom var nyligt monterade) det tog ca 5-6 månader innan båda framdämparna var helt slut.Kan ju ha varit att dom var gammla och behövdes bytas men jag har läst om fler som haft samma problem.Blir nog fel arbetsområde för original dämparna, nu har jag sänkfjädrar och kortade stötdämpare och det har då funkat bra hittils i ca 1,5 år.

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Läs även detta Länk

//Roffa

---
Min BMW - Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Antar att du tycker att bilen är lite hög fram? Det bästa o billigaste rådet är att satsa på original M-(sänk)fjädrar fram enbart med "vanliga" dämpare, med 15mm sänkning behöver du inte speciella sänkdämpare.

Om du vill sänka mer så finns satser lite överallt till E34 t.ex.: Länk

Fast satsa gärna bara på 35/00-satser så kan du köpa M-fjädrar (15mm sänkning) bak, det blir bra utseendemässigt!

Mvh
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag ska själv också köpa sänkningssats till min E34, men jag tänker först o främst uppgradera krängningshämmarna fram o bak till de som sitter på M-paket utrustade bilar. Jag kör sen på Rob_t_j72:s tips att köpa M-paketets fjädrar, de sänker väl 25mm fram och 15mm bak? Men jag köper också nya stötdämpare (BILSTEIN Sprint) till de fjädrarna så vet man att det är sjysst.
Modellko
tack för svaren , men om jag vill sänka både fram och bak, vad e det bästa för att det ska se riktigt snyggt ut med 17" fälgar...

MVH Mohanned ....

BMW följer inte tekniken, BMW leder den ..
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
60/20 är riktigt snyggt tycker jag,dock inte så praktiskt alla gånger.Släng på en hyfsad front spoiler och du har en snöplog på köpet =).

///Johan
Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
Hur vet man om man har M-paketet? på min sitter det m5 kjolpaketet samt sportstolar, kanske eftermonterat men förra ägaren sa att det var ett m-paket på bilen

//David
Th
136
The Dave
BMW 428im Coupe -14
BMW 325i Coupe -07
Mercedes E-Class -20
glömde, shadowline och 17" orginal enl regbeviset
Modellko
60/20 tycker det kommer se ut lite ojämt .. hade tänkt mig 45/40 .. frågan är om det är okey och sänka så mycket eller kommer man få problem ..
jo
150
johan franzon
525iA M-sport Touring-03
Det blir nog inga problem om du har orginal front s.a.s,min E34 är nog sänkt minst 60 fram + att det sitter en lägre front spoiler på,då börjar det bli lite problematiskt att ta sej fram.
Men det ser snyggt ut.

///Johan
har någon en bra sajt där man kan handla
stötdämpare (bilstein),skivor klotsar.bättre krängningshämmare etc till 540i e34.
jag hittar fan i mig nästan inget till 540i e34 man får nästan alltid gå till bmw e trött på dom nu.

BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
www.motornord.se
Modellko
lite mer allmän information om sänkning kanske ..

MVH..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.