|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tjena Z:or.. undrar en sak .. kan det stämma att det är samma sidospeglar som på en mini S.... stannade vid ett rödljus idag , bredvid en sån ( Mini s Cooper ) och tycker att speglarna var väldigt lika om inte samma.... nån kommentar... några fler som har uppmärksammat detta ..?? MVH..! | |
|
dem ser onekligen rätt lika ut... men jag tvivlar på att BMW och Mini har några som helst komponenter ihop ...fanskapet har antagligen en Dogde snurra eller en Toyota Yaris diesel. dem är inte speciellt BMW orienterade... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever: Skämtar du? Det är ju BMW som har utvecklat hela bilen. En del komponenter på Minin är tagna direkt från eller modifierats utifrån E46 och en del saker till och med från E30. Exempelvis passar Mini Cooper S-bromsar bolt-on på E30 och tvärt om. |
|
| Ägs inte mini av BMW-koncernen... | |
|
so? Jaguar ägs av ford. Inte hittar du jagga delar på en Mondeo... Fast: är det nu så att dessa speglar passar Z3..så vill jag gärna ha dem! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3> Men vice versa, i alla fall. Minns jag inte helt fel så hittar du Mondeoreglage och Forddiesel i Jaggan, bland annat. Därmed inte sagt att det är samma bil. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Jaguar X-Type är en Ford Mondeo med jagga kaross och S-type är en Lincoln LS.... Mvh Stephan |
|
|
Hangaround har helt rätt angående Ford/Jaguar. Vet dock inte hur mycket som Mini/BMW har gemensamt... //Thorssa |
|
| Som en Jaguar ägare måste jag bara be er att sluta förölämpa min bil! Jämföra Lincoln och S-type är som att jämföra Trabant och BMW !!! | |
|
På Minins bromsok står det BMW :) Nåja, sidospeglar var det. De är bra lika M-speglarna, men efter att ha kollat i ETK:n så ser de ut att skilja sig en del, framförallt på själva fästet. Mini-spegelns fäste är mer horisontellt så att säga jämfört med M-spegeln. ///Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
| hur tror du funkar det med att mixa Z3 fäste och minispegelhus? | |
|
Hmm, det är möjligt att man kan modifiera Z3-fästet en aning. Ska försöka ta lite bilder på ett Mini-fäste och ett Z3-fäste så får de som kan här på forumet ge sitt utlåtande ;) ///Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
synd att set inte var samma speglar...tänkte nämligen att komma billigare undan....( om det e nån prisskilnad )... |
|
| är det olika speglar på Cooper S och andra Mini? dem ser rätt lika ut... | |
|
Nä, det är likadana speglar på samtliga Mini-modeller. ///Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
är dem billigare än M? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
De borde vara det iaf, jag får inte fram något pris med samtliga delar som krävs i ETK:n. Ingen som har kikat på de kromade speglarna som sitter på Z8? Där snackar vi läckerbitar! ///Masten "En BMW går aldrig sönder - den kan bara tillfälligt upphöra att fungera" |
|
|
Jo jag har!!! dem passar dessvärre inte rakt av. Jag har jämfört båda bilder och dem verkar vara olika. Sedan kostade dem oxå en smula :-) Dock har jag sett en Z3 med Z8 speglar på Total BMW. Den hade även Z8 gälar. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Angående Lincoln/jaguar och Mondeo/X-type som nämns ovan är detta tyvärr sant. Och lyfter man av karosserna på en audi TT och en skoda octavia så är det jävligt svårt att se vilken som är vilken. Sportbil....... /B |
|
|
Beppo har tyvärr (för S-type ägaren ovan) rätt, Lincoln LS och Jaguar S-Type har en hel del gemensamt, liksom Mondeo/X-type, de enda "renodlade" jaguarerna idag är väl XJ-serien och XK-serien (fast den har ju iofs en del gemensamt med Aston Martin DB7) Rätt trist att det blir så mer o mer. Fast Volkswagen-koncernen är ju värst när det gäller sånt, där har det definitivt gått till överdrift. |
|
|
eftersom M speglar och Mini speglar är så slående lika så kanske passare dem kromade insatserna man sätter ovanpå Mini speglar för att få Z8 look även på en M Rodaster/coupe? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.