|
|
|
|---|---|
|
Hallå jag kan inte öppna min bagagelucka utifrån. Men det går om man öppnar den med fjärrlåset eller inifrån. Jag vet ej om det går att öppna med nyckeln alltså manuellt. När man tar tag i luckan så låter det inte "klick" som det brukade göra. Det e ju jättejobbigt att behöva hoppa in i bilen o öppna den. Har ioförsig inte kollat säkringarna kanske e det. E det nån som vet vilket nr det e? tack på förhand MOA-power | |
|
Jag har samma problem med min, det sitter en kontakt bakom gummibälgen där du öppnar luckan, den har förmodligen kommit ur läge. Jag satte dit min riktigt igen och då fungerade det, tills nån tryckte för hårt ch kontakten lossnade igen. BMW CS #5206 |
|
|
Sitter en liten microströmbrytare under gummit (som du trycker fingrarna på när du skall öppna luckan utifrån). Om gummit har lossnat i kanten kan strömbrytaren tryckas in hela tiden och då fungerar den inte som den skall. I såfall är det bara att pilla tillbaka gummiflärpen så att den sitter riktigt igen. Det kan även vara strömbryraren som är trasig. En ny microbrytare är inte så blodigt dyr. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tack för svaren. Det e lite för kallt för att gå ut nu -15 men imorgon ska det ske. MOA-power |
|
|
Hejz I värsta fall (som alltid drabbar mig) har kablaget till bakluckan gnagts av i överföringen till karossen och orsakat kortis. Då försvinner vissa funktioner. I mitt fall gick det inte att låsa bakluckan, dock gick det att låsa upp den. Nu tror jag inte att det är så i detta fall då jag är den enda som råkat ut för detta i hela Sverige, om inte hela Europa, för att inte säga hela världen. Det gäller E39 sedan. Att byta kabelhärva är skönt dyrt i lädret. |
|
|
Hur får man bort låset/handtaget? jag får bort det i framkant(om man tänker att luckan e helt öppen) men inte i bak-kant,har tagit bort nrskylten för att komma åt bättre men det hjälper inte eller behöver man inte ta bort handtaget kan man komma åt att fixa det på nått annat sätt? MOA-power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.