|
|
|
|---|---|
|
skulle vilja ha ner min m5a ngt fram, hörde talas om att det fanns att köpa bara framfjädrar från H&R som skulle sänka ungefär 10mm men det verkar inte som dom har det! inte om man kollar på deras hemsida iaf....nån som vet var man kan får tag i detta?? mvh Peter Min M5.. Länk | |
|
vet inte nån som har bara fram men att bara sänka bilen fram är livsfarligt för väghållningen du lyfte rumpan då dvs .drivningen trycks inte mot backen utan lyfts...du kommer ha en bil som spinner loss på 3an om du gör så sen har man funderat ofta hur det funkar me riktiga sattser där det är 30mm fram och 10mm bak..det borde va samma att den lyfter baken..sedan vet jag inte om fjädrarna är mjukare bak att dom ger mer me sig vid acceleration men då skulle det tyda på gungig gång i kurvor allt är så jobbigt är inte det bästa 30mm runt om eller 10mm ? chassit ska ha samma lutning som bilen har orginal väll? fult på ALLA bmw att de så högt i framhjulen gämfört med bak.gäller alla modeller min M5 får ja 3 fingar i hjulhuset fram..och en bak...jag vill att däcken på min bil skall va 1mm innan skärmen fram och 5mm på bakdäcken (skulle va snyggast) men då skiljer det ca 25mm i chassi lutning från orginal vilket leder till dåliga vägförhållanden? P.L.Ä.P |
|
Gemini__ |
"du kommer ha en bil som spinner loss på 3:an om du gör så", troligtvis inte enbart genom att sänka bilen 10 mm fram =) Inga problem att sänka bilen enbart fram. De flesta BMW-modeller ser ut att vara lägre bak i originalutförande, därav brukar det vara passligt att sänka mer fram än bak. Allt beroende på bilket stuk man vill åt. Tyvärr har jag inget svar på din fråga Peter! Överlåter jag till ngn annan. =) Mvh: Thomas Länk |
Gemini__ |
Välkommen till forumet förresten, Pekka! //Thomas Länk |
|
tack gemeni....ookey vi säger såhär jag hade en volvo 740 turbo som jag trimma och dona me länge sen....vid sänkning endast fram ,börja i alla fall den spinna loss på trean plöttsligt....jag sänkte han ett par varv bak oxå..sen vart det bra igen chassit lyfts bak om man sänker bara fram..den saken är ju säker .och när det trycker mindre bak på en bakhjulsdriven bil så greppar det sämre.... ok kanske inte på några få 10mm... jag sänkte 50mm fram på volvon...den skulle sänkas såklart runt om..men sänkte bara fram först pga tid brist.och veckan efter bak...det var en veckas mardröm att köra i alla fall :) P.L.Ä.P |
|
pierrerules |
Tja peter bland de bättre väggållnings satser du kan köpa är h&r fjädrar o billsten dämpare inte bra o bara byta fjädrar dina orginal dämpare kommer o gå sönder packboxarna håller inte i längden på orginal dämpare.lika bra o köpa riktiga grejor till en sådan fin bil.Mvh pierre |
|
för att inte säga hur det gick i tightare svängar..fast man körde i 60-70 bara,,han ville slänga ärslet men men 10mm fram..de ingen fara ..tror ja absolut inte men tänk på en sak Peter..sänker du 10mm fram,,så lyfter rumpan säkert 2-3mm ..kan nästan bli hög bak....tycker M5 ligger fint bak.men fram är det fördjävligt om man har som jag 19tums hjul me extra lågprofil jag vill ha min 40mm ner fram och 20 bak , men ser ina lösningar till det...H&R har väll 30mm fram 10mm bak va? fast iförsig skulle det oxå bli snyggt..hittar man inget annat så lägger jag H&R på min till sommarn P.L.Ä.P |
|
|
jah..där kom det...det jag tänkt på..hur blir det med orginal dämparna om jag lägger H&R..för man leker inte med väghållning..i alla fall är jag en dåre som kör allt va bilen går nästan hela tiden vad är det för bilstein man ska ha då? vad kan sånna gå på? P.L.Ä.P |
|
pierrerules |
Kolla på www. bilmodecenter.se där finns de mesta.Ring o fråga om priser fins säkert flere som såljer h&r o bilstein.Stötdämpar verkstan på st eriksplan i sthlm e väldigt duktiga oxå hör me dom.Mvh pierre |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.