|
|
|
|---|---|
|
I bra skick, ac´n funkar inte hål i kylaren, c-lås paj, rostfri, 21000 mil, träratt, sänkt jamex, 16" mim, v-däck på 15" alu 1 säsong, mok, import -95, bytt koppling för 2 år sen, bromsskivor, cd-spelare clarion, ellucka, elhissar, elspeglar, import -95, ingen servicebok. Säljaren begär 40000:- för den, är den värd det eller är det bara att strunta i det!? | |
|
Jag skulle personligen inte ens ta i denna BMW med tång... De där stundande reparationeran kan kosta multum att fixa. Sänkningarna tyder troligtvis på att bilen regelbundet fått bekänna färg under de eventuella 21000 milen. Att sedan servicebok saknas är inget plus i kanten heller, om inga kvitton finns så kan bilen gått "hur långt som helst" utan adekvat skötsel. Det finns en uppsjö av 525:or, däribland många välskötta. Välj en sådan istället och punga ut med 15000 till så får du kanske en med fungerande AC, 15000 ärliga mil samt dokumenterad service. Eller som du själv skrev ang. E28 "Man får vad man betalar för" :) Lycka till!! Mvh Christoffer |
|
|
Har snubben några servicekvitton från Sverige eller säger han att han servat den själv? Om man skippar att laga AC'n så är det ju inte så dyrt att fixa kylaren, kanske 3.000.- Mr C |
|
|
Det var i ac-kylaren det var hål, han hade haft bilen i 3år och servat den själv eftersom han tydligen jobbade på en verkstad. Den senaste servicen hade dock gjorts hos en auktoriserad verkstad. Bilen hade gått 10000 mil när den kom till sverige -95 så det verkar väl inte speciellt osannolikt. Det enda som egentligen var fel på den var hålet i ac:n och c-låset. Han trodde att c-låset på förarsidan hade gett upp...det funkar om man låser upp alla dörrar och sedan låser på passagerar sidan. Dock lär ju ac:n kosta multum att fixa...men det var ju lucka på den. |
|
|
Det låter ju som ett skapligt pris om lacken är fin och fälgarna av schysst snitt. Mr C |
|
| Ja det är väl ett hytsat pris,förutsatt att bilen i övrigt är i bra skick,jag fick 35000:- för min 525i-88 i somras ej speciellt utrustad 23000mil....om du kan skruva själv så är väl inte c-låset nåt att hänga upp sig på heller,Ac´n blir väl dyrare att fixa du behöver ju minst en ny kondensor samt nytt torkfilter då det har dragit åt sig för mycket fukt nu när systemet är öppet,sen en fyllning och sån´t blir säkert att kosta en 6-8000:- men jag själv använder inte ac´n så mycket tycker nästan det är skönare att ha luckan öppen, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.