AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
757

Passar BBS Challenge 19" ET35 på 328T-96?

Med Däckstorlek 235/35 till en sänkt 328 Touring -96.
Vill inte att det ska skrapa i med 4pers i bilen, måste man valsa skärmkanterna för att det ska passa eller....

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Med 4 pers och sänkt bil finns nog risken...
Ska byta tillbax till vanliga m-chassit i vår, går det på då tro eller kommer de se dumt ut, jeep varning?

Jag har en 328 touring -96 och undrar samma sak. åker med m chassie för tillfället men skulle vilja sänka yttligare några cm + bbs challenge. men detta verkar nästan omöjligt enligt många här.

finns det någon som vet med säkethet ifall det går eller inte? finns det någon som valsar skärmar i skåne med omnejd?
Beror på hur mycke ni sänker men mer än M-chassit så måste ni valsa. Jag hade ju på min såna men det skrapade inte i skärmkanten utan i bakstötfångaren. Men E36an har väl ändå trängre hjulhus.

/Johan

Min bil: Länk

an
93
anders&Eva328iT
530i Touring -08
120i 5-d -06
Hej,

jag kör med AC Schnitzer 8x17 ET 35 med 235/40 17. Bilen är sänkt ca 30 mm och jag har valsade skärmkanter. Det är lillfingertätt och funkar inte utan valsning. Med ET 35 och sänkt så är nog valsning att rekommendera.

Anders&Eva
jag åker 245-40-17 nu utan att det tar i någon stans...
Vart kan jag hitta någon som valsar skärmar i skåne trakten? får nog bli så. vad köstar det ungefär att valsa bakskärmarna?
någon?
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Need For Speed i Malmö valsar har jag hört nånstans...

----
Min Pärla: Länk
Visa användare
432
ATCO
320d M-sport Touring -17
Nån som vet ET på M3-Cab fälgar? vore kul o veta och sedan utgå från det när man ska byta upp sig... Visst stämmer det att ju lägre ET-tal ju längre ut kommer fälgen?

----
Min Pärla: Länk
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Enl. sidan så valsar Need For Speed i Malmö skärmkanter:
Länk

Mvh
Patrik

___
Touringklubben: Länk
Får man plats med 225/40-19" om man har 60/40 sänkning??

----
Deutmeyer's
Länk
ATCO: Ja det stämmer.

deutmeyer328: Varför inte köra med 225/35 eller 235/35 istället?

/Johan

Min bil: Länk

johan99
jag fick bra pris på 19" me däck.... 15lax ;)
så jag kommer inte byta däck det första....blir väl när man burnat slut på bakdäcken.

----
Deutmeyer's
Länk
Precis den frågan vill jag oxå ha svar på. Hittade en violett touring i galleriet som verkade vara lagom sänkt. har mailat killen utan fått något svar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.