|
|
|
|---|---|
|
Går och funderar på att lämna in pärlan på en helrecond. Egentligen är jag mest ute efter en polering och vaxning för att skydda under den slaskiga tid som nu kommer. Nåja en fråga jag ställer mig är om jag skall lägga till lite extra för en Ditec behandling eller ej. Jag tycker om att putsa, men under vinterhalvåret så är det inget på den fronten. Det är väl det som talar emot Ditec behandlingen primärt. Men... Förhöjer Ditec glansen avsevärt? Någon som vet? Eftersom jag lämnar in bilen till ett proffs så kommer ändå polering och vax vara superbt. Så frågan är om det blir märkvärt bättre lyster eller ej? | |
|
Jag tycker inte att Ditec förhöjer glansen avsevärt, självklart beror det på hur bilen såg ut innan, men jag antar att du vill lämna in din 530 -03 ? Lacken på den är väl i nyskick, Anledningen till att du ska Ditec behandla din bil är att du får en bil som är mer lättvättad och om du inte orkar vaxa själv 4 gånger per år. Är det en bil som däremot är 5 - 10 år så förhöjer poleringen glansen enormt. Det är inte själva Ditec behandlingen som ger glansen, utan det är poleringen. Mvh Hawar |
|
|
Ett litet förtydligande: DITEC förhöjer som tidigare sagts inte glansen, behandlingen bevarar denna. Eftersom lacken utsätts för diverse väderpåfrestningar såsom, regn, smuts, oxidation mm mattas den med tiden av och förlorar sin glans. Meningen med vaxskiktet är att skydda lacken från dessa påfrestningar samt att göra bilen mer lättvättad. Då DITEC lämnar 6 års garanti på bibehållen glans om bilen efterbehandlas med 18 månaders intervaller anser jag att det är väl investerade pengar. Själv är jag mycket nöjd med behandlingen vilet utfördes för snart 1 år sedan. /D |
|
|
Är inte allt insatt i DITEC överhuvetaget men ja jobbar som konkurent åt dom som bilvårdare. vårat lackskydd vi lägger på tycker ja ger en smula mer glans än bara vax. beror lite på bilens färg och skick självklart. en silvrig bil e ju tråkig jämfört med en mörkblå. men helt klart tycker ja att du ska lägga lackskydd... du kommer garanterat bli nöjd om dom har bra grejer vilket ja tror |
|
|
Tack för svaren! Dominik upplever du att din bil har blivit "tåligare" för repor och dylikt sedan du gjorde din Ditec behandling, eller är det lika lätt att få tvättrepor som tidigare? mvh |
|
|
ZyberZeke>>>> det är förvånansvärt lätt att få tvättrepor på mörka bilar och speciellt på min orientblåa. Receptet mot dylika är att undvika at torka bilen med sämskinn då det väldigt lätt kommer in smutspartiklar som orsakar fina ytrepor som syns i solen. Själv försöker jag att undvika fysisk kontakt met lacken när jag tvättar och torkar gör jag med högtrycksluft på GDS-mackarna. Är bilen mycket smutsig tar jag till schampo och svamp som enbart får nudda ytan. Annars räcker det oftast med lite avfettning och avspolning för att hålla bilen ren. /D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.