AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
859

M3 och "bilförmedlare"

Reflekterade över att det är så många som orkar försöka. Har ringt 3 st sk "bilförmedlare" på min m3!!! Och surrat om försäljningsuppdrag osv när de sedan hör att man jobbar som jurist brukar de be att få återkomma.....

Nu har jag precis sålt min jagga, och vilken skillnad 3 pers har ringt två som tittat, han som köpte prutade en femma och betalde kontant. Är det så att bmw drar till sig lite konstigt folk för jag upplevde samma sak när jag sålde min m5a? Mkt "sista priset kompis" osv..
Jag satte ut längst ner i min annons när jag sålde min M3'a "bilförmedlare undabedes", slapp iallafall "bilförmedlare".

Mvh

/Wille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
M5 nicke: Ja, BMW drar till sig en hel del konstigt folk. Både ägare och sk förmedlare.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Även jag har blivit uppringd av en övertrevlig "bilförmedlare", nu när jag ska sälja en lite udda USA-Ford.
Han ringde från skyddat nummer och sade sig heta Tomas Johansson och bo i Stockholm, någon som känner igen?
Han ringde först en gång, sedan ringde han tillbaka när han fått ok från sin "kund", dock fick han inte tag på sin chef!?!
Jag sa att han var välkommen att köpa (och betala) bilen och sedan får han gärna sälja den vidare med vinst. Han har inte hört av sig sedan dess...
Jag fick också frågan vad jag jobbar med, undrar varför?

Nästa "förmedlare" som ringer ska jag be om att få namnet på "företaget" och dess organisationsnummer!

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
M5
45
M5-Touring
M5 Touring -92b
Jag har åxå fått sådan erbjudanden på min m5t, och denna förmedlare tog det hela ännu längre när han frågade om han fick låna ner bilen till Stockholm (jag bor i övik ca50mil till s-holm).
eF
900
eFx
520d Touring -09
Har fått samma "förslag" själv, mycket konstig taktik dom har dom där.. men vem vet.. det kanske funkar på 1 av 100?

/eFx
Är det inte bättre att dom skaffar sig ett riktigt jobb?
bilförmedlare anser jag vara typ lika lågt yrke som hallick.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Eller lägre, hallick så tillgodoser man ett behov iaf. Det räcker väl att man kan lura 2-3 personer per år för att kanske få en fin extralön på 200-300tkr skattefritt om året. Inte så dumt?...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.