|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt men inte hittat. Ikväll så har jag köpt 4 fälgar till min E39 -96 528. Fram, 235 40 18 ET13. Bak 255 35 18 ET19. fram är det 8 tum bak är det 10 tum och fälgarna heter Y Rondell. Snälla hälp för jag har öppetköp fram tills imorn eftermidag. | |
|
Vad kan vi hjälpa dig med?? låter som ett fett fälg val hur som helst.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Tänk bara på att om fälgen är avsedd för E34, kan det vara för litet navhål på fälgarna för att passa din bil! (så är det på BMW:s originalfälgar då de inte har centreringsringar) Kan bli spårkänsligt bara eftersom du har flyttat ut fälgarnas centrumlinje med 7mm på varje sida! Om din bil är helbilsgodkänd är det inte tillåten ändring av spårvidden, men bilprovningen kollar inte detta i normalfallet. Om bilen är nationellt godkänd får man ändra spårvidden med max 15 mm (i detta fall är det 14mm). Jag föreslår att du testar fälgarna och kör en sväng där det är ordentligt spårig asfalt för att bilda dig en uppfattning om de dels går att få på bilen (navhålet) och dels om spårningstendenserna är för "jobbiga", innan du bestämmer dig! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej! Jag kör inte mycket ca 800 mil per år. Jag kommer att åka till norra Norge då och då men då sätter jag på min 16" orginal fälgar. Vill bara ha dessa för att de är snygga. De här fälgarna har suttit på en E34 M5 men de har centrumringar. Jag ska prova de imorn och se hur det blir. Min fråga var om ET13 och ET19 passar min bil??? |
|
|
De passar rätt av. Centrumringarna används när de är till E34, till E39 använder man inga alls! Mycket snygga fälgar föresten! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
DE PASSAR ju inte för f*n. De tar i på insidan. |
|
|
Fram eller bak? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Insidan = fjäderbenet, länkarmen eller var? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Finns många som kör med dessa: Länk Länk Tyskt diskussionsforum, om "platsbrist" bak: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
De tar i ibak bara höger sida. Konstigt. Förra inlägget la jag in och då hade jag provat bara höger. Dan tar i skyddsplastet men den kanske man kan skära bort litegran av. Fram är det helt riktigt. Ensak till, däcken bak är ju för smala kan man ha 265:or bak på en E39. eller måste man skärmbredda den. |
|
|
Kanske lita att läsa: Länk Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.