|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är totalt "såld" på denna bil! Men i rådande väglag så blir det svårt med provkörning.... Vänder mig nu till alla Er på detta forum! Vad är Era intryck och uppfattningar? | |
|
SYR: Länk |
|
|
Har kört Z4 3.0 och den var mycket rolig att köra! Så fort man satte sig i bilen så kändes allt "rätt". Lätt kontrollerad samt bra prestanda. Ett bra köp. |
|
|
Grymt trevlig bil, har dock aldrig kört 3.0:an utan bara 2.5:an, men tycker den går alldeles utmärkt den också! /eFx |
|
David Hermansson |
Hej!! I sommras lånade jag hem en z4 3.0 från BMW i mölndal (GBG). Jag tyckte att det var en helt fantastisk bil att glida runt i. Det var denna prov tur som tände gnistan i mig så jag köpte mig en z3 2.8l 98. Skulle jag haft obegränsat med fioller så skulle jag mer än gärna köpt mig en z4 oxå. Good luck |
|
efter så många possitiva omdömen känner jag nu att det är dags att provköra tingesten...... men...finns det inte nån här som har något negativt att säga? det är likom olikt forumet :-) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Kan instämma i att Z4 (3.0) är en fantastiskt rolig bil som slår Z3 med hästlängder i allt. Växellådan är den bästa BMW-låda jag har provat och ljudet (såväl insug- som avgasljud) är helt underbart. Negativt? Styrningen! Z4 var den första BMW med elektrisk servo och den är inte lyckad. Alldeles för lätt för min smak. Stolarna (som BMW av någon outgrundlig anledning kallar "sportstolar") ger inget vidare sidostöd men de är ändå sköna (jämfört med E46 standardstolar). Till årsmodell 2004 går det äntligen att beställa riktiga M-sportstolar. Trots dessa små missar börjar mitt habegär stiga till okontrollerbara höjder, så det kanske blir ett bilbyte till våren trots allt... |
|
|
Z3 forever du får provköra min vid nästa träff bara den förb.. snön kunde smälta bort så. :-) He makes the sign of a Z |
|
|
Min ringa erfarenhet av 1 timmes Z4 åkande är att man får mer och bättre bil om man lägger slantarna på en 330 cab i stället.... Z4 kändes mer "rejäl" än Z3 men 330 känns ännu mer som en riktig bil och inte "andrabil" för soliga dagar Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Ok då, lite negativt har jag att komma med! Det enda jag har att klaga på efter min provkörning är kulhetsfaktorn. Alla vill inte att den ska vara jättepåtaglig, men det vill jag. Den är inte lika kul att köra som en Z3 t.ex. som har mer gocartkänsla. Det känns verkligen att den är större. Annars är Z4 en störtskön bil. /Andreas |
|
|
Gasar-Magnus: Såg ditt inlägg först efter att jag skrivit mitt och det är uppenbart att du och jag har ganska olika prioriteringar hehe :) /Andreas |
|
BoZton Grodan |
Håller med wolv. Underbar bil, vacker på alla sätt, modernare, mer gedigen, mer genomtänkt. -Men... Roadster, gocart, spartanskt, sparsmakat men ändå modernt. Det finner du mer i Z3. -Och du wolv...är det inte just det vi vill ha en "andrabil för soliga dagar"??....kanske inte helt & fullt pålitlig..*s* Tack för huvlåstipsen...*s* // BoZton Grodan |
|
BG: Jo, det är ju det primära helt klart.... :) Löste det sig med huvlåsen? /Andreas |
|
|
Krokodil: tack för förslaget: självklart kommer jag utnyttja ett sånt erbjudande! Go away snow, go away!. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.