|
|
|
|---|---|
|
Tjenis!!! Jag håller på att turbo konvertera min m20 b25... hoppas på mellan 350-400 hästar:) Vad bör jag ha för spridare??? Pris? Vem kan fixa:) Tacksam för alla svar! | |
| Finns det ingen spridar vetande person ute idag:( | |
| Hallå någon hade nyss skickat ett mail till mig angående spridare! Jag råkade slänga det utan att ha läst det:( Skicka det igen! | |
| M5 spridare är ett bra budgetalternativ, lätta att hitta osv | |
|
Kan fixa spridare... 410cc 400:- styck 1680cc 850:- styck 890cc 850:- styck 580cc 600:- styck, lite använda... |
|
|
AK47 är 890cc hög ohm? 580cc spridarna vid vilket soppatryck är det? går dom att pressa ytterligare? är ute efter några som klarar 550hk. MVH |
|
|
Inte mina spridare men jag tror alla är högohmiga. 580cc räcker lätt till 550hp iaf. Maila ägaren till spridarna: olle@hallstromracing.com |
|
| lätt och lätt, men dom räcker iaf. tack för adressen! | |
|
Vad rekommenderas för spridare till en M30B28 ,överladda på runt 400hk då??? Vill ju att dom ska klara en bit över 400 också...ifall man vill ha mer hk liksom..hehe |
|
|
Vad rekommenderas för spridare till en M30B28 ,överladda på runt 400hk då??? Vill ju att dom ska klara en bit över 400 också...ifall man vill ha mer hk liksom..hehe ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing |
|
|
*Christian L* Satsa på bosch gröna 391 cc spridare. Sitter som original i V**** V70R tror jag det är. Du kan nog köpa dem som reservdel för typ 200/st. Använd denna formeln för att beräkna effekten som en typ av spridare duger till. (ccm/min x antal x 0,8)/5,1= hk 5,1 värdet där anger B.U.L. = Genomsnittslig bränsleförbrukning under last. Detta är ett genomsnittligt utprovat värde som funkar bra att räkna på. 0,8 = Duty cykle. Alltså räkna med att låta spridarna jobba runt max 80 % av sin maxkapacitet för att förhindra att de går varma. Exempel med 6 spridare á 391 ccm/min: (391 x 6 x 0,8)/5,1= 368 hk Så med V70R spridarna på din motor bör du kunna få ut 370 hp vad det gäller spridarnas begränsning. Mvh. B |
|
| Tack för tipset:) Vore nice med sånna spridare ju... fast det är ju volvo, men det är ju ingen som ser:) Finns det några andra spridare från tex Volvo som är ännu värre? Typ från nya s60r? | |
| AK47: Er d kun 580cc spridarna som ikke er dine eller er ingen av dem dine? Skal jeg maile "olle@hallstromracing.com" oavsett hvilke spridare jeg vil ha? | |
|
Christian......... Det är just de spridarna jag mailat dig om...... S60R Och jag tror nog inte man kan handla dem för 200:- /st som reservdel.. //Jesper |
|
|
Vet någon vad m5 spridarna har för storlek? Pris??? Ska jag ha hög-eller lågohmiga? Tacksam för alla svar.... |
|
| dom e på 380cc har ja för mig du ska ha hög ohm. | |
|
jimbooo: Okej, dom blir nog för små:( Får jag ställa en jobbig fråga?:) Varför ska jag ha högohmiga, lr om man ska ha låg i andra fall.... varför? |
|
| Du kan ha lågohm med resistorer till. Motronic vill ha högohm. Jag har 465cc spridare om du vill ha. Maila isf. | |
|
Bäckis: Du har mail från mig!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.