AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
533

Skumt ljud 520i -84!

bj
291
bjorasen
M535i -87
Ibland Hör man ett konstigt ljud i min 520.. Det är 3 pip som låter som halkvarnaren ungefär.. Hörde ljudet första gången för några veckor sedan och jag har haft bilen i 1.5 år snart.. Har inte hört d i några av mina andra E28:or heller.. Jag trodde först att d kunde vara radion men det låter även om den är av..

Någon som har hör detta ljudet?

MVH///Christopher
Fo
266
FordLTD
525i touring -93
740iA -98
Ford LTD CrownVic
Mina Pioneer-stereo låter så när man slår av bilen eller när den inte har kontakt med någon bra RDS-station.

Kan ju vara det du hör om du har Pioneerstereo ?

FordLTD

Min BMW Länk
Visa användare
91
langante
540iA Touring -99
545iAM -04
Pioneer-stereos piper om man inte tar loss fronten inom ett par sekunder efter att man stängt av bilen (förutsatt att den funktionen är påslagen samt att man kopplat in huvudströmmen till stereon på ACC).
bj
291
bjorasen
M535i -87
jag har en gammal clarion bandare från hösten -69 typ och när man ska ta av "fronten" så tar man ut hela enheten.. Det skumma är att d låter trots att stereon inte är igång och inte har varit på på flera dagar och ibland kommer pipen när jag kört ett tag och inte direkt när jag startar eller slår av tändningen.. Det är ju inget som stör men d hade varit kul o veta vad d är...

MVH///Christopher
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Färddatorn har en memofunktion, är den påslagen plingar den tre gånger innan varje timme.

Har du färddator i din E28?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
bj
291
bjorasen
M535i -87
Jag har den lilla datorn, alltså med temp och någon memory funktion.. då måste d vara den då.. man lär sig nåt nytt varje dag:)

MVH///Christopher
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.