|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Det är så att när de e så kallt ute som de e nu (-10 -15) och ja har haft bilen ute över natten så tar det 15-20min innan bakre högtalrna bärjar fungera?? Är det någon som vet varför detta "fenomen" uppstår??? | |
| Jag har absolut ingen aning.. Men det kan ju vara så att typ stereon har en liten spricka i en krets som när det är kallt uppenbarar sig (du vet, metall drar ihop sig när det är kallt, kemin i högstadiet) Så du har sånn otur att det delar sig tillräckligt mycekt för att det inte ska bli kontakt... för att sen när det blir varm i coupen bli större och få kontakt igen... Givetvis kan jag ha väldigt fel... och felet kanske sitter nån helt annanstans.. Men det vart det första jag tänkte på när jag läste ditt inlägg.. Hoppas det kan vara till nån hjälp iaf :-) | |
|
Ja har själv ingen aning om vad det kan bero på så ja e tacksam för all tips :) Men det första ja tänkte på var att kablarna frös lr nå liknande!? |
|
Kockjäveln |
Låter jävligt skumt. Har aldrig hört talas om det förut,men det 318 sa lät ju troligt i så fall.Det verkar inte troligt att kablarna fryser,dom ska ju leda bättre om dom är kalla. |
Kockjäveln |
Låter jävligt skumt. Har aldrig hört talas om det förut,men det 318 sa lät ju troligt i så fall.Det verkar inte troligt att kablarna fryser,dom ska ju leda bättre om dom är kalla. |
|
du har inte fukt i högtalarna? kanske kan vara så att de fryser ihop på nåt sätt i kylan. En vild gissning...... __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hmm ja jag tycker iallafall bara att; 1. Använd inte högtalarna när det är kallt = inte bra. 2. Att ha baksystem förstör ljudbilden nåt så otroligt. Men! varför de inte funkar har jag ingen aning om. Säkert glapp eller något liknande.. /tack heej --- If I can't take my BMW with me to HEAVEN, I'll rather drive it to HELL. |
|
|
Kan bero på en mycket, är det exakt samtidigt som bakre högtalarna kommer igång så är det knappast kablage eller enskilda högtalare. Extra slutsteg i skuffen? Isf är det nog här du skall söka, annars lutar det åt huvudenheten, har oftast separat slutsteg för främre resp bakre högtalarutgången. Otroligt förstörd ljudbild med baksystem? Visserligen är bilen långt ifrån nån idealisk lyssningplats, men de flesta accepterar nog ljud från bakre regionen, skall man efterlikna verkligheten så får man ställa upp ett par lådor framför sig innanför vindrutan, verkar opraktiskt..) FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.