|
|
|
|---|---|
PSRacing |
Hej svejs! Funderar på att trimma en 325 motor från 87 och framåt. Tänkte bar hör mig för om 250 hk är inom räckhåll utan turbo? Skall för övrigt hängas in i en e21 323i från 79. Bilen är flyttsaksfordon. Ger det mig några fördelar vid besiktningen med tanke på avgaskrav eller liknande. Söker för övrigt en 325 motor...någon kanske har en liggande? MVH Patrick |
|
Hej Patrik välkommen till forumet. Frågan du ställer har stötts och blötts väldigt många gånger. använd "sök inlägg" så kommer du hitta mycket tips om vad du ska göra. Ett annat tips är att ställa frågan i ett av de forum som behandlar den här typen av frågor. dvs trimning. mvh Simon |
|
PSRacing |
Tack Simon! Misstänkte att det var en ganska vanlig fråga... Skall söka som du föreslog. Tack för svar. MVH Patrick |
|
eftersom du saknar maskinen, så kom jag och tänka på dom här Länk 3,2l M20-Rennmotor (ohne Aggregate) EUR 4900.-. effekten är inte omöjlig med som vanligt kostar sugtrimmning...kanske en m50-52 maskin skulle vara ett vettigare alt än en m20 att utgå ifrån. Enda nackdelen är att sbp kanske hoppar till när dom ser maskinen? |
|
|
PSRacing: det som var gjort på min 325a (m20 b25) som jag vet var ett cippad och trimkam och öppet filter+avgasystem. den gick riktigt bra. fast den var ganska död upp till 3400 rpm men sen blev det andra sånger i maskinen. men det var väll "bara" litte över 200 hk. sen tror jag om man ska ha dom där extra 50 hk`na kostar det nog mycket mer än det smakar på en sugmotor. men mycket tuffare än att ha turbo är det ju så klart.. hej svejs Problemet med problemet är inte problemet det är lösningen på problemet som är problemet hum? |
|
|
Tror iofs inte att man riktigt kommer över 200hk med de där grejerna heller, får jag se bromspapper som visar över 200hk i en 325 med chip,avgas,filter,kam så blir jag förvånad För att nå 250hk så blir du nog ruinerad på köpet Ett förslag från mig är att bygga om den till 2.7, då går den igenom besiktningen! |
|
PSRacing |
Tack alla för svaren! Bra forum det här.... P3r... Måste jag borra eller ökar jag bara slaget?? Har gått i funderingar på detta inna nämligen att öka till 2,7 eller mer. Hur mycket kan man borra ett m20 block från 2,5 liter..?? Pelle P: Skall genast kolla länken....Mucho dinero för en studerande!! MVH patrick |
|
Det finns färdiga block märkt ETA som är 2.7L att montera 325 toppen med innehåll på. Är några som har sålt sådana här på forumet lägg ut en köpeslänk så får du nog napp. /Nisse Sugmotorer suger |
|
PSRacing |
Jaså du Nisse...sugmotorer suger.... He he... Ja vi får väl se vad det blir för motor! Tack för tipset!! |
|
Japp.. precis som föregående talare sa.. man borrar inte för att öppnå den högre volymen, sök på 2.7l AND e30 så har du att läsa ett tag! Mvh Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.