AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.820

(importerad) alpina

Hej undrar om någon annan uppmärsammat den bilen som finns på blocket i hässleholm, som är en alpina -98 som ser väldigt billig ut om man kollar andra motsvarande. Någon med lite tips tack?

m v h
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Är det den här du menar ?

Länk
NOLL7NOLL
Känner igen stavningen från en del andra annonser... Men kan vara inbillning...
Denne Goran, Juro, Abdullah eller vad han nu heter för dagen annonserar väldigt ofta ut BMWs och andra bilar på Blocket. Alltid till väldigt låga priser, alltid nyimporterade, och alltid med låga miltal.

Den här Alpinan har han för övrigt haft till salu länge!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Är det verkligen en äkta Alpina??
Instrumenten verkar vara Alpinas blå men ratten en vanlig BMW-M vilket jag inte tror att Alpina har kört med.
Klädseln likaså är BMW-Montana och det är jag tveksam till.

Vad är det sedan för modell? En B10 3,2 som var en av modellerna 98 har enligt Alpina 260HK av denna skall det finnas 72 st enligt Alpina. B10 3.3 som kom 99 har 280 HK men den modellen har enligt Alpina 0 st tillverkade.
Går vi upp på B10 V8 pratar vi om 340 alt 347 HK och där tillverkades det 82 respektive 204 st.

Vad det gäller priset om det nu är en äkta B10 3,2 kanske det kan vara hyfsat. Har inte hittat någon referensbil men en B10 V8 från 97 med 9400 mil på mätaren finns till salu via Alpina i Tyskland för 33.900 EUR.

Är det en äkta Alpina bör han kunna tala om vilken bil i serien det är så man kan kolla historik mot Alpina samt kanske låta Jarl i Helsingborg kolla på bilen om man är spekulant.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
...och hans bilar är alltid ni bisiktade och skatade ;)

NI BISIKTAT OCH SKATAT

skulle vägra köpa!

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Skulle nog vilja påstå att man bör springa fort som tusan från iden att köpa den där vagnen.
john g: Är du intresserad av en Alpina så har Jarl i Helsingborg ett antal B10 som torde vara mycket intressantare även om de är dyrare.

Länk
-BeeMWe-
Han menar att Ni, köparen, får besiktiga och skatta den :)

ja jemej det är den

m v h
Efter att läst alla svaren i min sträng och även pratat med en del kommpisar. så verkar det vara en killa som borde betala skatt för sin verksamhet men inte gör och lurar staten på skattepengar, genom att inte besiktiga bilarna. i övrigt så kan man väl ana sig till att ävne annat fusk förekommer som gör att kunden som köper av han på ett eller annat sätt blir lidande.

vill tacka för alla svar jag fått.

m v h
ormen
Menar han inte "NY Bes.... mm." ? tänk på att 99% iranier säger ni när de menar ny!

Våga vägra kollektivtrafik!!!
Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Yuro är inte iranier, han är Romani..
Faktiskt en trevlig prick.
En del bilar han plockar hem är riktigt prisvärda faktiskt.
Iaf min åsikt..

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..
Ja ok kanske trevlig, men vem är inte det när de ska sälja en bil?? tror bilarna är prisvärda med, men tror inte han hittar så billiga bilar utan att de är skruvade eller kanske krockade.

m v h

Visa användare
252
Krille_hlm
M636csi -83
3,6 S/M -72
3,0S -74
M3 -01
Både ja och nej, det är ju lite av ett vågspel när man som han åker ner och köper en hel hög med bilar, man kan ju missa en del dolda fel som inte upptäcks förrän jag kommer och hälsar på honom och gnäller lite ;)
Men att påstå att hans bilar är skruvade och krockade tycker jag är lite vågat utan att ha tittat på dem..

Puttar hellre min beemer än puttrar runt i annat..
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Chassinr: WAPBA32T08EE43046
Effekt: 262HK
Första reg: 031204
Antal ägare: 3
Bilen är ej direktimporterad!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Kristian:
Vad säger dig att bilen inte är direktimporterad?
Reg.nr UXX, årsmodell -98 som är reggad 1:a gången 031204, han har alltid bara såld nyimport under flera alias...
Antagligen har de knappat fel i bilregistret eller så får du titta igen ;)

M V H
Stephan

-Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk
ep
34
epson
535dAT -05
Det är tydligen inte så svårt att slippa noteringen Direktimport i bilregistret, har sett detta vid ett flertal tillfällen.
Visa användare
250
LepriconXL
528i Touring 98
Va fan det är bara att projsa en M test på biljävel. Kan han lura er? Ska man låta sig luras det är väl det som är frågan. Gå titta på bilen prove testa bedöm och gör afärrer. Dömm ingen utan att veta sanningen. "Jelous"?? Va fan!

G-Nig
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.