|
|
|
|---|---|
|
Hej tror ni man skulle få högre insugsljud om man bytte ut gummi insugsbälgen mot ett metall rör... Allstå om man har ett öppet filter? vet att detta har varit uppe innan dock verkar jag inte hitta något vettigt svar... --- Min E30: Länk | |
|
.......kom på en sak till.. Varför har VR6:an så högt insugsljud? --- Min E30: Länk |
|
|
ja du om du har metalrör så blir de ju röret lite varmare under en varmsommar dag plus de väger mer plus de kan som eka lite i den om man har otur .... sen har ja ocksp tänkt p åde där med vr6orna varför dom har de ja vet int emen måste vara nåt med deras insugnings rör som gör de BMW 3,0Si-Powerd by Hx50 turbo and bilstein suspention's...... -norrland race crew- |
|
|
att det ekar är väll inget negativt :) --- Min E30: Länk |
|
|
Då jag körde E36'an hade jag ju ett sportfilter ett tag. För att få bort det från motorvärmen hade jag en 45graders böj i metall, och den gjorde ett sjujäkla skjuss på ljudet! Riktigt metalliskt härligt ljud! Nackdelen var ju tyvärr att det inte gick att fixera så bra som jag ville då det blev varmt, och därför blev idén spolierad ganska snabbt.... Men som sagt, det var en klar skillnat mot för att bara ha sportfilter direkt mot gummibälg! // Björn Eriksson |
|
|
Okej.. Är det någon annan som pröavt detta med gott resultat? Och är det någon som vet vad man ska ha för dimension på röret? --- Min E30: Länk /Chrille |
|
DONNIE.B |
Hej deejaywasp! jag har haft det på min 320 och hade skrivit om det innan, hade köpt 45graders alu-böj på MICRO för jag tyckte att det lät inte så mycket när jag hade monterat s-filtret direkt efter luftmängdmätaren.När jag hade monterat alu-röret,så bröla det riktigt grymt,nästan som på en VR6, men kände efter ett tag att bilen tappa effekt på höga varv, det var liksom inte lönt att dra den mer än 5000 varv.Tog bort alu-röret vips!, så blev bilen som innan dvs,riktig pigg på höga varv.Som en sammanfattning av det hela så är det bättre att skippa metall rör,och köra utan du förlorar bara en massa effekt på höga varv,å andra sidan så tröttnar man på brum-brum ljudet. |
| Jag vet att Alfa har gjort en variant av detta på sina vanliga produktionsbilar för att få ett lite trevligare ljud. De har helt enkelt tagit ett hårt rör (PVC-plast eller liknande) och gjort till en tvär 90-gradersböj. Detta gör tydligen att insugsljudet blir lite maffigare samtidigt som det inte är lika tungt och temperaturbehållande som metall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.