|
|
|
|---|---|
|
Vad använder ni som bygger eller har byggt turbo på 325 E30 för kylare? Funkar 5 seriens kylare bättre tro? Får den plats? //Matte | |
| Varför inte anväda orginal kylare? | |
|
Finkel en turbomotor utveklar mkt mer värme så orig kylaren klarar inte att hålla tempen nere,en 528 E28 kylare bör räcka till. |
|
bmwandreas |
Jag ska prova med en kylare från en 325e den är mkt större än en vanlig 325 kylare. Eller så tar man en från e-36 med ac,den är bra + att den har inbyggt expansionskärl. /Andreas Audi 90 quattro turbo vinterbil. BMW 325 e-30 med turbokonventerad m50 2,5lit under uppbyggnad. |
|
Jag kör med en turbo från saab 900 (Garrett t3) inte behöver jag någon större kylare för det. visseligen är det en rätt så liten snurra. |
|
|
men när man börjar komma upp på 1,2-1,7bar då blir de varmt! |
|
|
1,2-1,7 bar!! ska du ladda död på stackarn? trodde inte ni menade så extrema byggen. vad ska du använda för aggregat när du laddar så mycket? |
|
BOGEYMAN |
Vad är det som blir varmt förutom turbon? Svetsa förbräningsrum så blir det bättre!!! |
|
Finkel inte dog den av de!:),körde med en garret T04E BOGEYMAN motorn utveklar mer värme energi i och med överladdningen,därav behovet av större kylare. |
|
|
Jodå,Hazze har så rätt.Nu råkar det vara så att jag sitter på en 325e kylare som passar rakt i vilken E30 som helst.Den är betydligt fetare än den vanliga 325 kylaren.Om någon behöver en bra turbokylare som passar utan strul så är det bara att maila.Kostar 1000kr. tarvhacka@hotmail.com Tarv |
|
| Prova med EVO6ans IC | |
|
MAR kyler den vatten bra?:-) |
|
|
Annars kan ni ju ta 325:ans orginal kylare till bilar med A/C. Har en sådan i min den är bra stor den. Mvh Starre |
|
imenhoteb |
Det där med att kylaren skulle va för liten på en e30??e dom så små!!pressade ner en volvo plast kylare i min e21 !!!obs om motorn blir för onormalt varm så kan ju bränslet va problemet!!!det vart det på min m10 motor!! |
|
hehe... Va ska man säga... =) Såg en sak, tänkte en annan... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.