|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
D-Diddy Den jag sett är mörkblålila och brukar stå på andra sidan grevrosen där järnvägspåret var tidigare, dagtid har sett den vid flera tillfällen. Men det kanske finns flera liknande din bil, men jag reagerade på det fina skicket för den stack i ögonen om jag så säger.:)) ///MVH Hasso Länk |
|
Att kattarna är skit på 540 E39 är ett faktum, varför dom går sönder finns det massor av ideer om men sönder går dom och det rätt tidigt. På min byttes bägge på garanti vid 8000mil och nu har bilen gått ca 13000 mil och nu skallar det igen har jag tur så är det bara värme plåten om det är kattarna så blir det metallkattar den här gången. |
|
|
Svensksålda bilar har väl automatiskt avgasreningsgaranti som räcker 5år/8000mil!? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns två 540 cattar på börsen för 4000. ///MVH Hasso Länk |
D-diddy |
Hasso: Då var det inte min. :) min är svart ju. och skicket har blivit sämre, tvättade bilen idag och hittade 3 rostfläckar, en i framkant på motorhuven, en i vänster framskärm och en i vänster bakskärm. vet du någon som åtgärdar sånt billigt här i byn? skulle kunna göra det själv men "jag har ju ingen lokal ju" David. "The unattainable is invariably attractive" |
På bilderna i galleriet ser din mera blålila ut än svart :)) Billigt blir aldrig bra, det är ju lackjobb och jag har bara en kontakt. ///MVH Hasso Länk |
D-diddy |
Hasso: är det någon kontakt du kan tänka dig att dela med dig av?? David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Jag skulle gå på pirat direkt om jag behövde byta, det finns massor med piratdelar som har mycket högre kvalite än bmw original och ändå kostar en bråkdel av vad originaldelen kostar. Andra ex är t.ex kondensorn till AC, köpte pirat och fick mässing så man inte behöver oroa sig för att den korroderar sönder av vägsaltet igen t.ex. Dessutom mycket billigare. Vanligaste orsaken till pajade kattar är väl förresten inte undermålig service utan över-service, dvs superfantasten motortvättar titt och tätt och fukten gör att det blir misständninger som dödar kattarna. |
|
D-Diddy Läs min dagbok:)) ///MVH Hasso Länk |
D-diddy |
får man läsa andras dagböcker.. haha. David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Tack för alla svar. Igår kväll/natt började jag att kapa bort kattarna, fick ihop systemet ngra timmar senare. GISSA VAD ???? Bilen går som den skall, F*N vad glad jag är. Mvh Tobias |
|
Grattis :)) Skönt att få tillbaka alla kusarna utan strypkoppel :)) D-diddy. Fel av mig den blå , har blå Cab och ingen HT tittade lite noggrannare i dag. Såg lika ut som denna. [LÄNK] ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso: du har bytt o vet det , jag har inte bytt o vet det. Vad jag frågade var varför inte de byttes på europlusgarantin som verkarföljt med krutis hem till sverige när man läser dagboken. Europlusgaranti Mit dem einzigartigen EUROPlus Garantiepaket von BMW gehen Sie für Ihren Gebrauchtwagen auf Nummer Sicher. Ihr BMW Partner nimmt jedes Gebrauchtfahrzeug ganz genau unter die Lupe. Wir lassen es von unseren Experten untersuchen und prüfen mit modernsten Diagnosegeräten sämtliche Funktionen. So können Sie ganz sicher sein, dass mit Ihrem „neuen Gebrauchten“ alles in Ordnung ist. Die EUROPlus Gebrauchtwagengarantie gilt für BMW und MINI Fahrzeuge bis zu einem Alter von 8 Jahren nach Erstzulassung (für viele andere Fabrikate bis zu 6 Jahren). Die Kilometerbegrenzung bei Abschluß beträgt max. 160.000 km. Citat dagbok Jag har kört 540iA T -98 i ca ett år och 5.000 mil nu. Totalt 9.900 mil på mätaren. Den är importerad från Tyskland. Jag kontaktade den tidigare ägaren av bilen så både miltal och historik var korrekta. En grundförutsättning för att jag ska köpa en importerad bil. Direkt från en tysk eller svensk BMW-handlare är också lika bra alternativ. Då kan man få Europlusgaranti till en liten extra kostnad som på en så pass dyr bil är väl värt. Slut citat"" Europlusgarantin torde väl ha täckt eller ?? Även om inte BMW sverige vill punga ut pratar vi om såpass många pengar att det är väl värt att åka ned till D. Jag får inte ihop detta, det är därför jag frågar... Sen gäller faktiskt tysk nybilsgaranti till 2 år o 16000 mil alternativt 333.3 mil per månad, vilket som inträder först.. mvh A |
|
Tror inte att man får någon Europlusgaranti när man köper bil privat i Tyskland.:)) vad tror du ??. Smurf är långt ifrån den första som fått byta kattar pga löst innehåll.Finns flera även på detta forum. ///MVH Hasso Länk |
|
Ah, lika bra alternativ..... givet... nu stämmer det bättre men nybilsgarantin gäller inte den ?? (kanske bara förste ägaren) mvh A |
|
Det infördes 2 års nybilsgaranti från november -01 i Sverige. enligt BMWs hemsida ///MVH Hasso Länk |
|
hasso det gäller bara e39 va? för min har gått 14500 mil på ett par kattar ok lambda sonder bara väntar på att dom ska ge upp. BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
|
måste bara tilläga att bilen går rent ok fint förutom på tom gång då vibbrerar den lite grann (har bytt insugsmembran) mistänker motorfästen BMW FÖLJER INTE UTVECKLINGEN VI LEDER DEN. |
|
Gäller bara E39. Dök ytterligare en 540-97 i Fredags, den gick ojämnt vid gaspådrag. Det visade sig att den ena catten var "tom". innehållet hade förpassats bakåt i systemet. Inga tändningsmissar fanns reggade i minnet, blir nog bara så när det är "täppt" men med ojämnt motstånd i avgaset på cylinderraderna så går knappast bilen bra i allafall. ///MVH Hasso Länk |
|
Har precis samma problem med min 540 1998. Vid kraftigt gaspådrag skakar hela bilen och motorn tappar all kraft. Kollade i datorn som sa att motorn misständer på främst cyl 5, 6, och 8. Är detta med säkerhet katalysatorn? Om vevaxelsensorn eller kamaxelsensorn är paj, registreras det då i datorn? Mycket tacksam för tips. Mvh Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.