|
|
|
|---|---|
|
Jag vet inte om jag har haft exeptionell otur vad gäller min första BMW men det har tyvärr itne varit en dans på rosor. Har haft bilen i snart ett år och det har ändå hunnit hända en del irriterande saker. Två par backspeglar har jag blivit av med. En gågn hade de plockat hela bilen utvändigt vad gäller allt man kunde ta, fälgar, speglar, lister blinkers, ja rubbet. Har även fått tre fina sträck på bagageluckan , vilket ser ut som en påhälsning från någons nyckel. Hare jag haft onaturligt mycket otur eller är det vardagen för en BMW ägare. När bilen blewv länsad hade jag iofs ställt den lite fel, men de övriga vandaliseringana har skett dagsvis i stan. Har börjat fundera på att uppdatera mig till en E46, men intresset har ju svalnat lite beroende på allt som hänt. är E36 en väldigt utsatt modell? Någon annan med samma erfarenheter? Länk | |
|
Jag har klarat mig rätt bra... min nuvarande bil är inte mycket att hurra för men jag fick ha min 525i i fred... men har man en lite finare bil så ställer man den inte i mörk gränd där de kan länsa den ostört.... skaffa låsbultar till fälgarna... och köp dem inte på biltema... utan köp riktiga på BMW... ett riktigt larm är ett måste! allra helst ska man ha en Neongul krycka som syns bra så att de ser att det inte är lönt att ge sig på bilen... kanske tom växellås... Trist att det ska vara så... men det är så det är... tyvärr 4Cyl. - Inte för att man vill, utan för att man måste! |
|
|
Jag har dubbla låsbultar från BMW. Larm finns också i bilen, men det reagerar enbart om trycket inne i cupén ändras så det hjälpte ju inte vid stöld av externa detaljer. |
|
| i småstäderna håller dom sig till fälgar o stereo i allafall.. synd att man inte får ha kameraövervakning. | |
| jag har haft min cabbe i 4 år,hadde den i en flerbilsgarage i början en morgon kom jag för att hämta bilen där hadde jag punka på alla fyra däck,bucklor i framskärmen o en fet repa på dörren,sen dess står den ute mitt i stan o inga problem sen dess | |
|
Ekan: Det låter inte speciellt kul det där.. Beror väl lite på vart man bor. Själv har jag aldrig varit ute för nån ting. Bilen har varit parkerad på gatan så länge jag har haft bilen (ca 1år).. Men det är iof ingen cab. Om det spelar roll vet jag ej /Eivind |
|
|
Nä det har ju inte varit någon höjdare. Alla incidenter med bilen har iofs hänt i malmö och det kanske inte ska klassas som den fredligaste staden i sveriga vad gäller stölder. Men det som du råkade ut för Ahmo det är också riktigt surt, jag fattar inte vad folk får ut av det. Vanlig jävla vanadlisering. |
|
|
Det beror nog helt på var man bor. Och i vilka kvarter man väljer att parkera bilen på natten. Min tog dom 1 av de 2 antennerna en gång. Men då gjorde dom mig nästan en tjänst! Föga snyggt med två antenner. Men såklart ska man ge FAN i andras prylar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.