|
|
|
|---|---|
| I min 328 -96 så tändes en röd varningslampa med en ring som symbol, med 3 streck på höger resp vänster sida. Med bristande kunskaper i att förstå den tyska instruktionsboken så gissar jag att denna lampa varnar för slitna bromsbelägg? Jag skulle även gissa att detta är fram. Har jag rätt? Indikerar den även om de slits bak? Hur pass slitna är de när lampan tänds? | |
| Är inte helt säker men jag tror det är fram. och lyser den så är det dags å byta | |
|
Indikatorerna sitter på vänster framhjul och höger bakhjul på bilar med bromsskivor och varningsfunktion för beläggen. Dvs. det kan vara antingen fram, bak (eller både och) som är slitna. När du får varningen, är det ca 3mm kvar på beläggen, vilket gör att de flesta normala bilister kan köra några hundra mil. Man bör dock tänka på att det rent teoretiskt kan vara så att belägget som inte har varningskontakten (höger fram och vänster bak) kan vara mer slitna än de som har varningskontakten vilket gör att det kanske är mindre än 3mm kvar på det mest slitna belägget när man får varningen.... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kanon! Tack för svaren! |
|
|
Tänk på när du bytar beläggen att du måste byta denna varningskontakten oxå för att släcka lampan på instrumentpanelen.. mvh Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.