AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
888

Ny 3 -serie - bilder

za
15
zapp
520iA Touring 09/98
318i Touring 11/89
Länk

Nå lurer jeg bare på om BMW tar min 89 318 Touring i innbytte.

Mvh
Carl
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Tycker de där bilderna ser riktigt trevliga ut!
Men baken är väl lite väl lik X3:s? Bilen ser fet/bred ut... verkar vara betydligt större än nuvarande 3an.

Aldric
Nya Touring är bara såååååååååååååå läcker bakifrån :)

"Det finns inget dåligt väglag, bara dåliga bilar"
Är 99% Säker på att de där photoshop-bilderna ligger långt ifrån hur bilen kommer se ut när den lanseras. Bilen kommer INTE få X3-lampor fram och bak!

Tänk på att BMWs strategi är att alla modeller ska ha en egen identitet och karaktär...

De där bilderna från inuti ett garage ser dock lovande ut!

Mvh,
Kalle
_____

Länk
Varför?! E46 är ju så snygg...! =(
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Va lååång den ser ut?! Kolla på kombin. Den är ju stor som en 5-serie.

Photoshopbilderna var dock inte dumma alls. Riktigt fina.
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Någon som vet när den kommer? BMW ska ju relativt snart sätta en 4-serie till världen...
Berga: E90 eller "nya 3serien" som den kallas ska kallas 4-serien eftersom den vuxit i storlek. Den skall släppas hösten 2005 som jag förstått det.

BMWCS Syd #05392
Sök först, fråga sen. Bitte!
Länk
Är det inte så att 4-serien blir cab och kupé? Trodde att jämna nummer var 2-dörrars och ojämna nummer 4-dörrars. Eller?
sa inte BMW nyligen att dem kommer att ändra modellcykeln från 6 år tillbaka till 8 år? då borde inte E90 komma förän 2007 ?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Det stämmer som wendtan säger att E90 kommer under 2005. Däremot stämmer det som saverman säger att coupé/cab kommer heta 4-serien. Fyrdörrars och Touring kommer heta 3-serien, oavsett hur stora de blir.

Och angående storleken så blir det inga kolosser, men lite större än dagens modell, och med bättre innerutrymmen, som ska motsvara E39:ans.

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Ursäkta, jag tänker bara i coupe banor :)

Kalle har helt rätt.

BMWCS Syd #05392
Länk
mb
270
mbri
435i Cab -15
Land ROver LR2 -12
Helt klart dags att byta bort SAAB:en mot en ny 3 serie!

Den var gryyymmmt snygg! Kan mycket väl tänka mig att ha touring modellen då jag behöver ha en bil som är kombi!

/Mikael

Varför nöja sig med sex...När det finns V8 ;-)
Gemini__
Läste i "Vi Bilägare" idag om 4-serien som ska dyka upp 2006. Där stod att läsa att den kommer kunna beställas med turbomotor om så önskas!

425i 200hk
430i 250hk
432iS 325 turbomatade hästar!!
M-versionen: V8 på 4.0l/400hk
I CSI-versionen:
V8 på 4.5l/450hk

Länk
Gemini__,

Jag läste samma sak. Jag tror att Vi Bilägare, som så ofta annars, är helt ute och cyklar när de säger att en turboversion kommer. Lika fel som de hade när de påstod att BMW skulle bygga en stor MPV...

Ta allt ni läser i motorpress med en stor nypa salt, är mitt tips!

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Gemini__
Ja, precis! Jag tror inte på det förrän BMW själva går ut med dessa uppgifter.

Om det slutgiltiga resultatet blir ung. som på dessa skisser och illustrationer som finns kan 4-serien bli klockren!

Mvh:
Thomas

Länk
Hej!
Betyder det att bmw kommer att släppa coupémodellen samtidigt me sedanen? Jag har för mig att nya 3-serien också skall komma runt sommaren 2005.
Men cabrioletversionen kommer vi väl att få vänta på ändå? inte för länge bara får man hoppas!

/Cronor
Jag skulle tro att coupen kommer 1 år efter sedanen som den brukar göra.

BMWCS Syd #05392
Länk
Våren 2005 kommer 3-serien enligt BMW.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.