|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa ett nytt sportluftfilter (insatsfilter) till min bil. Undrar vilket märke som är bäst! Nått prisvärt? ///Ludde | |
| Ingen som har förslag på ett bra insatsfilter? | |
| Green cotton funkar bra. | |
|
Okej tack för tipset! =) Har mer funderat på ett dyrare insatsfilter, K&N Filter. har hört att de ska vara rikitgt bra. Värt å lägga de pengarna extra på det, eller det är ingen skillnad? Förresten har du Green COtton insatsfilter, märkt några förändringar på bilen? ///Ludde |
|
|
BMW har insats filer som är tokigt mycket billigare än de du har listat upp här ovan. Det fungerar utmärkt! Jag har provat så jag vet. Jag körde ett kort tag med öppet konfilter på min bil, bytte sedan till ett vanligt luftfilter köpt på BMW och lade det i min vanliga luftbox. Det var exakt samma upplevelse oavsett filtertyp. Det enda som ändrades för mig var ljudet, men det lär inte ändra sig för dig då du vill använda ett insatsfilter. Luftburken kommer dämpa insugsljudet så du inte märker någon ljudmässig skillnad. /Anton |
|
|
Själv upplevde jag en stor skillnad när jag bytte till ett insatsfilter (K&N) och en racekat. Bilen svarade MYCKET snabbare på gasen... å andra sidan så var det en turbo... ;) Men det var oxå det enda man märkte. Ingen skillnad på vare sig toppfart eller acc. // Erik ---- Hellre 4wd än Fwd! :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.