|
|
|
|---|---|
| När jag startar min 320 iK -88 luktar det mycket bensin. Vad kan detta bero på? Kan detta ha att göra med att motorn inte klarar att gå på tomgång utan bara dör? | |
| Det skulle kunna vara spridar packningarna, det var det iaf på min. | |
|
Min bensindoft kom av att bränsleslangen till sprutet som går under insuget var sprucken, men det låter lite mycket att det skall ha gått till den grad att inte bilen kan gå på tomgången, men de e väl kanske värt att kolla upp i alla fall! |
|
|
Är den svår att starta varm ibland? Isåfall kolla inlägget av Speedy på "Tar lång tid att starta" Mvh "Starre" |
|
frazze |
på mod 320ik finns det nån sv:burk sitter under luft- filtret kallas "kokanister" (tror jag) när det börjar Stinka soppa (bensin) kan det vara den det är fel på. frazze |
|
Den svarta burken är ett typ av kolfilter som skall fånga upp "överbliven" bensinånga, så visst kan det vara den. På min kärra var det samma sak som det står om i ett inlägg här ovan, en bränsleslang till sprutet som går under insuget, den var sprucken och orsakade att det luktade bensin i kupén. Men att det skulle hindra bilen från att gå på tomgång, inte helt omöjligt men det låter lite långdraget kanske. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.