|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Är nybliven lycklig ägare till en 323ci -00 sedan några veckor. Nu till min fråga: Har ett vinande högfrekvent ljud som verkar komma någonstans innanför högerbakdäck. Låter nästan som någon el-motor eller något. Mycket bessynnerligt. Vet inte om det skall vara där / om det fanns när jag köpte bilen - Normalt?! ps. MYCKET nöjd med bilen kört 3 auuuudisar innan ;) ds. Johannes - Borås 323ci -00 | |
|
De låter som din bensinpump. Om ljudet är påtagligt o hörs även bakom bilen väldigt tydligt så tycker ja du ska få bensin pumpen kollad. Men om du måste huka dig ner o lyssna efter ljudet så är de fullt normalt. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Man behöver inte alls huka sig. Hörs tydligt när man står upp och är bakom samt på höger sida om bilen. Hörs faktiskt om man vet om det runt om hela bilen :/ Bensinpumpen låter logiskt, enda jag kan tänka mig oxå... kanske den håller på att skära ihop!? Johannes - Borås |
|
|
De har funnits E46or med ett skärande lagerljud från bensinpumpen. Om du söker inlägg så kommer ud hitta trådar med exakta priser på en ny bensinpump. BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
Berco |
Tjena. Det låter likadant på min 325a,enligt BMW så var det inget ovanligt att den låter så. Du behöver nog inte vara orolig att den ska skära ihop. |
|
Det var ju skönt att höra att det kanske inte är något fel :) Johannes - Borås |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.