|
|
|
|---|---|
|
Om man har Navi i sin Z4 , o vill koppla på tv eller Dvd spelare går de ? isåfall hur . "jag menar original navin som sitter i" | |
|
Om du inte redan har en TV modul så är det steg ett. Sedan behöver du en adapter för att koppla förbi hastighets spärren. Och nästa steg är en DVD-spelare plus en adapter att koppla in på AUX ingången till navigatorn. /RS2 |
|
|
Ja, det är inte sa lätt.. Jag hade planer pa att ta TV-enheten eftersom jag i min naivitet tänkte att man skulle kunna kolla pa DVD genom navin (dvd-baserad) i köer och sant. Systemet tillater ju bara TV när bilen star stilla... Men efter att ha snackat med lite folk och kollat pa forum insag jag att det var EN HEL DEL jobb att realisera det, sa da sket jag i TV-funktionen. Insag väl ocksa att TV ser jag bäst i anläggningen hemma, sa kan jag koncentrera mig pa körningen i Z4:an... =) Men det hade varit fint som "impfaktor" om man är inne pa det. Men jag umgas inte i sana kretsar heller sa... A |
|
|
Jo, så lätt är det faktiskt! Men det är få i Sverige som vet vad som krävs så därför känns det kanske svårare än vad det egentligen är. Om man har en bil med navigator (option 609) fast utan TV (option 601) så köper man bara TV modulen ifrån BMW. När det gäller hastighets spärren så finns det många olika moduler och adaptrar som är mer eller mindre bra men jag har hittat ett företag i England som säljer flera av dessa. Kolla in TVonNav Länk och Mobile Centre Länk Sedan så behöver man en adapter för att kunna koppla in DVD-spelaren till AUX ingången på navigatorn. Enda nackdelen med detta är att ljudet är mono. Men på vissa nya bilar så kan man även koppla in en extern stereo källa. Dock så måste man då ha en TV modul och hastighets spärr adapter som tillåter att man kan lyssna till andra ljudkällor när man tittar på TV eller DVD. /RS2 |
|
|
Glömde en sak. Om man inte har TV funktionen som standard (option 601) ifrån fabrik så måste man också montera en TV antenn men denna monteras dolt under bakre stötfångaren och ingår i paketet om man köper TV modulen ifrån BMW som uppgradering efteråt. /RS2 |
|
|
Det enklaste är att beställa TV (option 601) ifrån fabrik men om man nu inte har det så behöver man följande i en Z4 ifrån BMW: 65 50 0 304 675 TV Function Retrofit Kit Z4 51 47 7 124 191 Trunk Partition Trim Panel Och för att sedan kunna titta på TV när man kör och koppla in en extern DVD-spelare så behöver man följande ifrån Mobile Centre: TV in Motion Module Länk AV Lead for TV in Motion Module Eller motsvarande ifrån TVonNav: TV in Motion Module AV Connection Cable Man måste dock kolla att dessa fungerar helt i Z4 då det har förekommit olika versioner för olika bil modeller tidigare! /RS2 |
|
|
RS2: Är det inte enklare att beställa en ny bil med alla option med en gång:))) |
|
|
Starre, Försök du med att beställa en BMW med hastighets spärren för TV borttagen ifrån fabrik... :-) Mission impossible skulle jag säga. Jag tror DVD-spelare via BMW Individual programmet kostar ca 80 000 SEK fast då var det ju förstås med TV-skärmar i nackstöden på en X5 och bara för baksätes passagerarna. /RS2 |
|
| Z4 har ingen Tv funktion standard än så länge det hade jag kollat upp med BMW redan , utan de har bara Navi . | |
| Starre , Jo då alla tider :) lika snurrig som jag va förra året vid den här tiden bara :) | |
|
Maxad, TV-funktion för navigationssystem inkl text-TV (option 601) är ett tillägg för 8 600 SEK som man kan beställa ifrån fabrik om man samtidigt beställer Navigationssystem professional och färddator (option 609). Se BMW Sveriges hemsida för mer info: Länk Denna tilläggs utrustning har funnits i prislistan sedan den allra första Z4 prislistan i december 2002 så varför skulle man inte kunna beställa denna? Det är samma TV modul som i alla andra BMW bilar. /RS2 |
|
|
Maxad, Här har du en länk till den nya tyska Z4 prislistan som gäller ifrån ifrån Mars 2004. Titta på sidan 7 längst upp! Länk Ibland (ganska ofta) så är det fel i de svenska prislistorna och de "glömmer" vissa tillägg som man kan beställa ifrån fabrik. /RS2 |
|
|
RS2: Varför inte det gick/går när man beställer Cslen och har licens so why not? |
|
|
Starre, TV spärren är inte samma sak som motor hastighets spärren... :-) /RS2 |
|
|
RS2: läste inte tillräckligt nog sorry...har varit lite körigt på jobbet..... |
|
| okej , då var det försäljaren som va ute o cykla då | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.